וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת ידידות

וואלה! ברנז'ה

24.12.2009 / 23:25

מועצת העיתונות דנה באפשרות שהמועצה תצטרף כידידת בית המשפט בערעור של "עובדה" ואילנה דיין בפסק דין סרן ר'. בן דרור ימיני תקף את התחקיר: "זה לא חופש ביטוי, זה כח ביטוי"

מליאת מועצת העיתונות דנה היום (חמישי) ביוזמה של נשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר להצטרף כידידת בית המשפט בערעור לבית המשפט העליון על פסק דין בתביעת הדיבה שהגיש סרן ר' נגד אילנה דיין. ידיד בית המשפט הוא לרוב מוסד ציבורי, שאינו צד בדיון המשפטי, אולם הוא יכול להאיר את עיני בית המשפט בסוגיה הרלוונטית. "זו הלכה שמגנה על חופש העיתונות ולכן חשבתי שראוי שנהיה שם כידידי בית המשפט", אמרה דורנר בדיון. "אנחנו נדבר אך ורק על שמירת ההלכה". בדיון נכחו גם עורך "עובדה" דורון גלעזר ועורך המשנה אייל גונן.

שניים מהמתנגדים הבולטים ליוזמת הנשיאה היו עיתונאי מעריב בן דרור ימיני ומנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא, שגם תקף באופן אישי את עורך עובדה ואמר: "אני הייתי תחקירן בעיתון הבארץ, בהארץ תחקיר כזה לא היה מתפרסם. איך עורך מאשר כזאת כתבה".

עיתונאי מעריב בן דרור ימיני אמר: "אנחנו מסרבים לעשות את חשבון הנפש של עצמנו. אני רואה פה אנשים שאומרים בואו נרשה לעצמנו הכל מכל וכל בואו לא נבקר את עצמנו. פסק הדין אומר שהיתה בכתבה מניפולציה והיתה לשון הרע ואנחנו זועקים 'זו זכותנו, זכות העריכה'. אין לנו את הזכות הזאת כי זה לא חופש ביטוי, זה כח ביטוי. בואו נעשה חשבון נפש כמועצת עיתונות ונאמר שיכול להיות שאנחנו היינו צריכים לצאת עם פסק הדין הזה. כולנו נמצאים מול החשש של חקיקה מגבילה אז בואו נעשה חשבון נפש כי יש לנו הזדמנות היסטורית מתוך אחריות עצמית שלנו. מניפולציה היא פגיעה בחופש הביטוי".

איש רשות השידור אלישע שפיגלמן, עורך "יומן" לשעבר התייחס לדבריו של ימיני ואמר: "מי שחושב שאפשר לעשות עיתונות בלי בישול של חומרים לא היה עיתונאי מימיו. זה הסוד של העריכה ולכן יכול להיות שהיתה עריכה שלא בתום לב, אבל ההצטרפות למשפט כידיד בית המשפט היא לא הצטרפות סקטוריאלית".

מליאת מועצת העיתונות לא הצביע על ההצעה, אולם ההערכה היא כי הצעתה של הנשיאה תתקבל. עורכת הדין אורנה לין שתוביל את המהלך אם יוחלט עליו אמרה בדיון: "קנה המידה הוא ברור: ברגע שיש סכנה לאחד מיסודותיו של חופש העיתונות כמו שחלילה עשוי להיות במקרה הזה עולה השאלה אם להצטרף או לא כידידי בית המשפט. אני חסידה גדולה של מיצוב גופים במסגרת הצטרפות להליכים עקרוניים. פסק הדין מעורר את לב ליבה של הבעיה של חופש העיתונות. הצורך הוא שמועצת העיתונות לא תעדר מדיון עקרוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully