וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך היינו

וואלה! ברנז'ה

27.12.2009 / 12:44

מחקר של אוניברסיטת חיפה בדק וגילה שבחודשים יולי אוגוסט 2009 86% מהתמונות בהארץ ובישראל היום היו תמונות ארכיון. בידיעות 90%

למעלה מ-86% מצילומי החדשות בעיתונים הישראלים הם צילומי ארכיון, כך על פי מחקר חדש של אוניברסיטת חיפה. המחקר בדק את כל התמונות שפורסמו בעמודי החדשות של העיתונים ידיעות אחרונות, הארץ וישראל היום ביולי ואוגוסט 2009. על פי המחקר, 90% מהתמונות בעיתון ידיעות אחרונות בתקופת המחקר ו-86% מהתמונות בהארץ ובישראל היום לא צולמו ביממה שקדמה לפרסום.

נתונים נוספים שנמצאו משווים בין מספר התמונות בכל עיתון: בעיתון הארץ פורסמו בממוצע 42 תמונות חדשותית ליום ובעיתונים ידיעות אחרונות וישראל היום 38 תמונות חדשותיות בממוצע ליום.

במקרים רבים פרסמו העיתונים תמונות שאינן קשורות לכתבה עצמה ושניתן להשתמש בהן לכמה ידיעות, כמו חורשה או רחוב שהיוו רק אמצעי ויזואליה לכתבות שעסקו לדוגמה באונס בחורשה או אלימות ברחוב.

לדברי ד"ר אמיר גילת, ראש מערך תקשורת הסברה ודוברות באוניברסיטת חיפה, שערך את המחקר, "מהממצאים עולה בבירור שערכו של הצילום החדשותי בעיתונות הישראלית נמצא בירידה וכי רק מעטות הן התמונות המספרות סיפור עיתונאי, כפי שניתן היה לצפות. רוב התמונות משמשות כאמצעי ויזואליה לצד הכתבה, לעתים ללא קשר אליה. התמונה בעיתונות הישראלית כבר לא שווה אלף מילים, אלא הרבה פחות מכך. היינו מצפים לראות בעמודי החדשות תמונות מהאירועים עצמם, אולם המצב אינו כזה. הצילום העיתונאי בעמודי החדשות הוא לא הצילום העיתונאי הקלאסי - הוא לא מספר סיפור, הוא ממוחזר ומשמש כאמצעי לעיטור הטקסטים, לעתים תוך פעולה מניפולטיבית על הקורא שסבור שמדובר בתמונות חדשות וחדשותיות".

ממצאי המחקר המלא יוצגו בכנס "פוטוז'ורנליזם - מחדשות קשות לחדשות רכות?" שיתקיים מחר (שני) באוניברסיטת חיפה, בהשתתפות הצלמים מיכה בר-עם, אלכס ליבק, רינה קסטלנואובו וזיו קורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully