וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמירה מציע: ערוץ 10 ישיב את חובותיו לקולנוע עד 2014

וואלה! ברנז'ה

28.12.2009 / 13:38

מנכ"ל הרשות השניה וערוץ 10 הגיעו להסכמה בעניין השבת חובות הערוץ לקולנוע. גם רשת וקשת יהנו מדחיית מועד השבת החובות

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה העביר אתמול (ראשון) את התייחסותו להצעת ההסדר בעניין ההשקעה בקולנוע הישראלי בעקבות הצעת ההסכם שנחתמה בין ערוץ 10 ונציגי היוצרים בשבוע שעבר. במכתבו למנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל והיועצת המשפטית של המשרד עו"ד נגה רובינשטיין הציע סמירה הצעה להסדר בעניין הקולנוע המתואמת עם אנשי ערוץ 10, מאחר שלדבריו ההסכם שהושג בין היוצרים והערוץ יוצר מצב לא שוויוני בין הערוצים המסחריים וההצעה החדש מתחשבת גם בזכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד.

בהצעת ההסכם שהעביר סמירה נכתב, כי ישראל 10 תגיש לאישור המועצה תכנית להשלמת חובות הקולנוע בסך 20 מיליון שקל עד סוף שנת 2011. עם זאת, מציע סמירה כי ישראל 10 תוכל להגיש תכנית להשלמת החובות שחורגת ממסגרת הזמן הזו, אם תעמיד ערבויות בנקאיות כנגד הסכום שלא יוחזר בתקופה זו וכן תציג תכנית להחזרת חובות הקולנוע שלא שולמו עד סוף שנת 2014. במידה שהערוץ לא יעמוד בתכנית זו תוכל הרשות לחלט את ערבויותיו. הצעת הסדר זו עומדת בנוסף לחובת ההשקעה השוטפת של הערוץ בקולנוע.

קרן הקולנוע חוזרת (שוב)

בנוגע לזכייניות ערוץ 2 מציע סמירה, כי רשת וקשת תוכלנה לבקש מהרשות דחיית ביצוע חובות עבר בתחום הקולנוע עד סוף 2014, בסכום שלא יעלה על עשרה מיליון שקל, וזאת עם הצגת ערבויות בנקאיות כנגד כל סכום שתאשר המועצה. בקשת הדחייה תצטרך להיות מלווה בתכנית הכוללת "אבני דרך" להשלמת החוב שאם הזכייניות לא יעמדו בהן יחולטו ערבויותיהן. סעיף זה, שמוצע כדי ליצור שוויון בין הזכיינים, חל גם על הזכיינית לשעבר טלעד שתוכל לבקש לדחות את החזר חובה לקולנוע בגובה 1.4 מיליון שקל עד סוף 2014.

הסעיף השלישי בהצעתו של סמירה חוזר להצעת קרן הפקות המקור שהקמתו טורפדה על ידי משרד האוצר. על פי ההצעה, תוקם קרן שר אוצר בסכום של 30 מיליון שקל לקידום הפקות מקור בקולנוע ובטלוויזיה. הקרן תממן הקפת תכניות וסרטים על ידי יוצרים עצמאיים וכספיה יחולקו במסגרת מכרזים שיפורסמו. לקרן תוקם ועדה מקצועית שתבחר את ההצעות ואופן בחירתן. כמו כן, זוכים במכרזי הקרן יידרשו להציג הסכמים עם זכייני הערוצים המסחריים בהם תוצג השקעת הזכיינים והתחייבות לשידור בפריים טיים.

על פי ההצעה, זכיינית אשר ישקיע בהפקה מהפקות אלה לפחות רבע מהתקציב, יזכה להכרה של מלוא זמן השידור לשם עמידה במחויבויותיו. הרשות תפעל להקצאת הפקות הקרן בין שני הערוצים המסחריים בהתאם להוראות שייקבעו. כמו כן, הרשות תהיה אחראית לניהול כסי הקרן וזאת בנפרד מתקציבה השוטף. במכתבו לבר-טל ורובינשטיין ציין סמירה כי סעיף זה הועבר לאישור סופי של אגף התקציבים במשרד האוצר וטרם התקבלה תגובתם לנושא.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "מדובר בהתייחסות המאפשרת לעמוד במחויבויות להארכת הזיכיון לישראל 10, תומכת ביצירה ושומרת על העקרונות הרגולאטוריים לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully