וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: א-שאפעי לא היה נאמן לחדשות 2

וואלה! ברנז'ה

28.12.2009 / 16:57

בנימוקי בית הדין לאישור פיטוריו של כתב חדשות 2 נכתב כי הוא הכניס עצמו למצב של ניגוד עניינים בכך שהעביר חומרים להוצאת ידיעות אחרונות ולא לממוניו בחברת החדשות

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי התנהלות העיתונאי סלימאן א-שאפעי בפרשת ספרו על גלעד שליט הייתה פגומה בצורה מהותית. בית הדין קבע לפני לאחרונה כי א-שאפעי לא יוחזר לעבודתו בחברת החדשות של ערוץ 2.

בנימוקי בית הדין תקפו השופט ונציגי הציבור את התנהלות א-שאפעי וטען כי הוא הפר את חובת תום הלב והנאמנות המוגברת בכך שלא העביר לידי חברת החדשות את כל החומרים שהגיעו לידיו בפרשת שליט. כמו כן נקבע כי א-שאפעי הכניס עצמו למצב של ניגוד עניינים בכך שלא העביר את החומרים לממוניו בחברת החדשות וכי העובדה שהתקשרותו עם הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות לא קיבלה את אישורם מהווה גם היא פגם בהתנהלות. בית הדין דחה גם את טענתו של א-שאפעי כי נפלו פגמים בהליך פיטוריו וקבע שהם נעשו כראוי, וכן את טענתו לאפליה מאחר שלא הוצגו לה ראיות תומכות.

בנימוקי בית הדין לעניין הפרת חובת תום הלב נכתב: "יש לזכור כי כתב ברצועת עזה עושה עבודתו במנותק ממערכת החדשות שסומכת עליו באופן מלא, כאשר למערכת כלים מוגבלים שנועדו ויכולים לבדוק אותו. מטבע הדברים, הכתב נחשף לחומרים רבים ולמידע רב בעבודתו, כאשר חובת תום הלב והנאמנות המוגברת החלה ביחסי עבודה, מחייבת אותו למסור ידע זה, באופן מדוייק ומלא למעסיקיו, המשלמים את שכרו עבור פעילותו זו... המבקש הודה במהלך חקירתו הנגדית שבספרו נכללו ידיעות שלא הובאו על ידו לשולחנה של המשיבה". בית המשפט הדגיש כי א-שאפעי אינו פרילאנסר של חברת החדשות כי אם שכיר שלה וכי הוא קיבל משכורת גבוהה משל רוב הכתבים.

בהמשך הנימוקים נכתב כי ההחלטה לפטר את א-שאפעי, שנבעה בין היתר מאובדן האמון של מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס בו, הייתה סבירה ובסמכות החברה ודחה את הבקשה להחזירו לעבודה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully