וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס רוצה להפחית את תשלום האגרה

וואלה! ברנז'ה

29.12.2009 / 13:10

הכנסת אישרה אמנם בקריאה ראשונה את הקפאת ההפחתה בתשלומי האגרה, אבל יו"ר ועדת הכלכלה הודיעה כי אין בכוונתו לאשר אותה בדרך לקריאה שניה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת לא אישרה את הקפאת ההפחתה באגרת הטלוויזיה של רשות השידור. בדיון שהתקיים לפני שעה קלה בהשתתפות מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ונציגי אגף הגביה, הודיע יושב ראש הועדה חבר הכנסת אופיר אקוניס כי אין בכוונתו לאשר את ההקפאה ללא דיון מעמיק בנושא וכי הוא אינו חותמת גומי של הרשות. אקוניס ביקש משקלאר להציג בפני הועדה נתונים תקציביים רלוונטים לדיון בנושא שיתקיים בשבוע הבא.

מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את ההצעה להקפיא את ההפחתה השנתית בגובה 5% באגרת הטלוויזיה גם בשנת 2010. משרד האוצר אישר את ההקפאה בשנה נוספת לבקשת הנהלת רשות השידור לפני מספר שבועות והדיון שהתקיים היום בועדת הכלכלה אמור היה לאשר את ההצעה על מנת שתוכל לעלות לקריאות שניה ושלישית במליאה כבר מחר. מאחר שהועדה לא אישרה את ההצעה, שוברי התשלום לשנת 2010 לא יישלחו השבוע כמתוכנן. השוברים הוכנו על סך 360 שקל, הסכום ללא ההפחתה, זאת על אף שלא הוחלט על כך רשמית.

"אני מקווה שבימים הקרובים יתקיים דיון נוסף, אני מניח שכל הגורמים הנוגעים בדבר מבינים היטב שלא יעלה על הדעת שבימים בהם ניתנות הקלות לערוצים 2 ו-10 יקוצצו כ-30 מלש"ח מתקציב רשות השידור-זו משמעות המשך הפחתת האגרה.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר התייחס לדברים ומסר: "לא נראה לי הגיוני וסביר שבויכוח בין האוצר לבין הוועדים בנוגע לרפורמה יענישו את השליח, קרי רשות השידור, שגם בתנאים הקשים בהם היא מצויה מצליחה לקיים שידור איכותי הן ברדיו והן בטלוויזיה, כדוגמת 'מוצב הדמוקרטיה', 'אקסודוס', 'פרשת רות', סיקור חלוקת הצל"שים וכד' ועל כך הסכים גם יו"ר ועדת הכלכלה, שפועל רבות למען השידור הציבורי. בסיטואציה בה לא תבוטל הפחתת האגרה, יגיע הגירעון הצפוי של רשות השידור ל-130 מליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully