וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור יוצאים למלחמה

וואלה! ברנז'ה

30.12.2009 / 13:10

צעדי החירום בטלוויזיה וברדיו יצאו לדרך כבר ביום שישי הקרוב וועדי העובדים נכנסים לכוננות: "הגזירות החדשות הינן בבחינת גט כריתות מן הצופה בטווח הקצר, וגסיסתה למוות של רשות השידור".

מנהל הטלוויזיה מושון מצליח הודיע אתמול בישיבה של בכירי הטלוויזיה כי חלק מצעדי החירום הצפויים ברשות יכנסו לתוקפם כבר במהלך ינואר. הצעדים כוללים קיצור מהודרת "מבט" ל-27 דקות, ביטול ניידות גדולות למעט התחייבויות חוזיות דוגמת משחקי כדורגל, צמצום פעילות התוכן בהתאם לרשימה שיעבירו מנהל התכניות אלי בבא ומנהל חטיבת החדשות יורם כהן, צמצום מספר צוותי הצילום, איסור על חתימה על חוזים חדשים ועוד. כמו כן, האולפנים בחיפה המשמשים את החדשות המקומיות והחדשות בערבית יפעלו רק עד 17:00 ואולפנים א' וב' בירושלים לא יפעלו בשעות הערב.

מצליח אמר בישיבה: "נכון להיום, אין הסכם על הרפורמה ואין הזרמת כסף מהאוצר. הועד המנהל דורש תקציב מאוזן. כיוון שיש הוצאות קשיחות הדרך היא להתייעל ולחסוך בפעילות השוטפת. הרדיו והטלוויזיה יתחילו בצעדים אלה ב-1 לינואר 2010, בטלוויזיה מקצת מהדברים ייכנסו לפועל ממרץ 2010". צעדי החירום שייכנסו לתוקפם במרץ כוללים את קיצור מהדורת מבט לרבע שעה בלבד, סיום השידורים בערוץ 1 בשעה 23:00, שידורים מחזוריים בסופי שבוע בניית לוח השידורים בעיקר משידורים חוזרים, סגירה מלאה של האולפנים בחיפה וצמצום נוסף בצוותי הצילום.

העובדים: הפרדה מוחלטת בין המהדורות המקומיות ל"מבט"

ועד עיתונות הפקה בטלוויזיה הוציא לפני שעה קלה הודעה לעובדים ובה הנחיות כיצד לנהוג עם כניסת צעדי החירום לתוקף. בהודעה נכתב: "הנהלת רשות השידור ממשיכה בניהולה הכושל ודורשת מאיתנו, העובדים, לשלם את המחיר. הגזירות החדשות כפי שפורסמו, הינן בבחינת גט כריתות מן הצופה בטווח הקצר, וגסיסתה למוות של רשות השידור". בנוסף, נמסר בהודעת הועד כי בשעה זו פועל הייעוץ המשפטי של אגודת העיתונאים על בקשה לצו מניעה נגד צעדי הקיצוץ.

בין הנחיות הועד נכתב כי תונהג הפרדה מוחלטת בין מערכת החדשות לבין המהדורות המקומיות, במסגרתה צוותי צילום של החדשות המקומיות לא יעבדו עבור "מבט" ולהיפך, כתבים של החדשות המקומיות לא יעשו כתבות ל "מבט" וכן לא ישודרו כלל כתבות של המהדורות המקומיות במבט. כמו כן לא תתאפשר העסקת עובדים חיצוניים לרבות כתבים ובמאים בתכניות ובחדשות, צלמים לא ינהגו ברכבי הצוות כולל צוותי החדשות המקומיות, לא יועסקו צוותי צילום חיצוניים ועובדים שאינם שייכים לדירוג עיתונות הפקה ולא עברו ועדת הרשאה או הסמכה לא יורשו לעסוק בתפקידי עיתונות או הפקה. לדברי גורם ברשות, להנחיות אלו עשויות להיות השלכות משמעותיות על צוותי הצילום בשטח.

ועד העיתונאים: על העובדים להמשיך לעבוד כרגיל

ועדי העיתונאים של קול ישראל בירושלים ובתל אביב הורו לעובדיהם להמשיך לעבוד בתנאי העסקתם הנוכחיים גם לאחר כניסת צעדי הצמצום לתוקף ביום שישי הקרוב. בהודעה שנמסרה היום (רביעי) מטעם הועדים נאמר, כי הצעדים מהווים הפרה מהותית של ההסכמה להמנע מצעדים חד צדדיים במהלך המשא ומתן על הרפורמה ברשות, המתנהל גם בימים אלה.

בהודעת העיתונאים נכתב: "אנו העובדים העיתונאים בקול ישראל, שותפים למאבק של אחינו לעבודה ברשות השידור בדירוג הטכנאים והמשולב ומתנגדים לצעדים החד צדדיים המוטלים גם עליהם. על העובדים להמשיך בעבודתם הנאמנה ולהקפיד יותר מתמיד, בימים גורליים אלה לעתידה של הרפורמה, להגיש לכלל המאזינים ומשלמי האגרה את מלוא השירות העיתונאי הציבורי ואת המיטב השידור הציבורי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "על פי הנחיות האוצר מחוייבת רשות השידור בהגשת תקציב מאוזן לשנת 2010. כפועל יוצא מכך, החליטה הנהלת הרשות על שורה של פעולות ברדיו ובטלוויזיה כחלק מתוכנית החרום הכוללת, אשר נועדו לצמצם את הוצאות הרשות ולהביא לאיזון תקציבה כמתחייב בחוק. צעדים אלו יחלו כמתוכנן ביום ראשון הקרוב, כפי שנמסר לנציגי כל הוועדים בדיון עם הנהלת הרשות וצוות הרפורמה, לפני כעשרה ימים. הנהלת הרשות עושה את מירב המאמצים שלא לפגוע בשידורים ומאמינה כי בשיתוף פעולה עם נציגי העובדים ניתן יהיה לקדם את הרפורמה שרק באמצעותה תוכל הרשות לצאת לדרך חדשה. הנהלת הרשות מצרה על החלטתם של ארגוני העובדים שבחרו לנקוט צעדים ארגוניים, במקום לתת כתף למאמץ שנועד, בסופו של דבר, להבריא את מקום עבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully