וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוני מבין שעשה טעות ושהוא מאבד את HOT"

אמיתי זיו ואופיר בר זוהר

31.12.2009 / 12:15

מאבק ראשון בין בעלי המניות ב-HOT. אליעזר פישמן וארנון מוזס החליטו היום להשהות את מייקל בוקובזה, נציגו שלפטריק דרהי ב-HOT

הסתיימה תקופת החסד שקיבל פטריק דרהי מבעלי המניות הוותיקים ב-. ל-themarker נודע כי אתמול החליטו אליעזר פישמן וארנון מוזס להשהות את מייקל בוקובזה, נציגו של דרהי ב-hot מכל פעילות בחברה. הטיעון הרשמי הוא כי בוקובזה אינו נושא משרה רשמי בחברה, ועל כן אינו יכול להיות מעורב בניהול השוטף שלה. גורמים המקורבים לעניין מעריכים כי בוקובזה עשוי להתמנות למנכ"ל משותף ב-hot לצד הרצל עוזר, או ליו"ר דירקטוריון פעיל, וזאת לאחר שאיזיה צ'צ'יק יפסיק להיות יו"ר פעיל בסוף החודש ויהפוך ליו"ר שאינו פעיל.

בכל מקרה, עד שיקבל תפקיד רשמי של נושא משרה, התבקש בוקובזה על ידי יתר בעלי המניות לצמצם את מעורבתו בחברה. בשל מבנה הדירקטוריון של hot, לדרהי אין עדיין רוב. רק בשבוע שעבר הוא הצליח למנות נציג ראשון שלו לדירקטוריון (דקסטר גואי), וזאת למרות שהוא מחזיק בכ-45% ממניות החברה.

פישמן ומוזס יכולים למנוע את המינוי של בוקובזה לנושא משרה ב-hot אם ירצו בכך. יש לציין כי עד כה הצליח דרהי להיכנס ל-hot מבלי שעורר נגדו את יתר בעלי המניות. אנשיו של דרהי הקפידו להכריז תמיד כי כניסתו לחברה אינה השתלטות עוינת, והמשקיע הצרפתי אף חתם על מסמך שיתוף פעולה עם בעלי המניות האחרים. התקרית הנוכחית היא למעשה התקרית הראשונה בה נאבקים הצדדים על ניהול החברה.

מוזס נחשב לאיש החזק בחברה בתחום התוכן

בשבועות האחרונים החל בוקובזה להיות מעורב מאוד בניהול החברה, במטרה לצמצם באופן מהותי את הוצאותיה. בוקובזה התמקד בשני תחומים עיקריים: ניסיון להפחית ולייעל את הוצאות התוכן הגבוהות של החברה, לצד ייעול הוצאות ציוד הרשת ובעיקר ממירים. גורמים בשוק מעריכים כי בוקובזה, אשר ניהל בעבר את חברת התקשורת free הצרפתית, נתקל בקשיים כאשר ניסה לקצץ בהוצאות התוכן וזאת בשל קשריו של בעל המניות ארנון מוזס עם רבים מתעשיית התוכן המקומית.

עוד נודע ל-themarker כי בעלי המניות הנוכחיים מסתייגים מרמת המעורבות הפרטנית של בוקבזה בחברה, אשר נפגש לא רק עם סמנכ"לים אלא גם עם מנהלים בדרגי ביניים חברה, תוך שהוא עוקף את המנכ"ל עוזר.

עד לכניסת דרהי לחברה נחשב מוזס לאיש החזק ב-hot, ובוודאי בתחום התוכן. מוזס, כבעלים של "ידיעות אחרונות" וynet, הוא איש שליבת עסקיו היא תוכן ויש לו עניין גדול בתחום. מוזס מעולם לא היה מעורב באופן ישיר בניהול חברת הכבלים, אלא פועל תמיד מאחורי הקלעים דרך המנכ"ל או נציגו בדירקטוריון ינון אנגל (המשמש גם משנה למנכ"ל "ידיעות אחרונות").

מאז שנכנס דרהי לחברה נפגש נציגו (בוקובזה) עם ספקים שונים, כאשר התלוו אליו אנשי התוכן של החברה אך היה ברור לכל המעורבים מי פה בעל הבית שיקבל את ההחלטות. ההשתלטות של בוקובזה על ניהול החברה יצרה אי ודאות רבה כאשר סמנכ"לים וספקים לא ידעו למי להישמע: מצד אחד ברור שדרהי הוא היום האיש החזק ב-hot, ומצד שני נציגו לא מונה לתפקיד רשמי, מה שלא הפריע לו לפעול במרץ, בניגוד לכללי המינהל התקין.

דרהי משתלט

גורמים בשוק הסבירו כי התזה בנוגע לדרהי התהפכה: בעוד שבתחילה האמינו בסביבתו של מוזס כי דרהי יהיה משקיע שיביא ל-hot את יתרונות הגודל והטכנולוגיה שלו ומעורבותו בניהול תהיה מוגבלת, הרי שכעת קורה דבר שונה מאוד: דרהי לוקח אחיזה על כל תחום בחברה ונציגיו מעורבים בכל החלטה. "מתפתחת מלחמת עולם. נוני מבין שעשה טעות ושהוא מאבד את החברה", אמר גורם בקיא.

אם בוחנים את רשימת הספקים שעובדת עם hot ניתן למצוא דוגמאות לקבוצות אשר קשורות למוזס ומספקות ל-hot שירותים: כך למשל חברת דורי מדיה, אשר מוחזקת בין השאר על ידי תמי מוזס-בורוביץ', אחותו של מוזס, זכתה באמצע 2007 במכרז להפקת ערוצי הסרטים והסדרות של hot והחליפה את הספק הקודם. דורי מדיה גם זכתה להחליף את ערוץ axn שירד מהאוויר בערוץ אקשן אחר, ואף מפיקה עבור hot את הערוצים ויוה וויוה פלטינה. מקורב אחר למוזס הוא המפיק חיים סלוצקי אשר מפיק את ערוץ הבידור הישראלי ובנוסף יפיק את המהדורה שתחליף את חדשות הבידור עם גיא פינס.

לאחרונה פורסם כי חתנו של מוזס, ירון ליכטנשטיין, הציג בפני אנשי hot מצגת לערוץ צעירים חדש אשר אולי יחליף את ביפ בבוא העת. ליכטנשטיין אף הפיק עבור hot סדרות כמו "בובות". עם זאת גם השפעתו הגדולה של מוזס בתחום התוכן לא היתה מוחלטת, ולדוגמה אפשר להזכיר את המקרה שבו ניגשה למכרז על ערוץ הספורט קבוצה משותפת לצ'רלטון ול-one (אתר ספורט בשליטת "ידיעות אחרונות"), והפסידה לערוץ הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully