וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המפרסם

איילה צורף

3.1.2010 / 6:51

היקף הפרסום של HOT בידיעות אחרונות הוא ברומטר למערכת היחסים בין הבעלים. האם כעת, בעקבות הסכסוך, יקטנו תקציבי הפרסום של HOT בעיתון?

את הקרבה העסקית העמוקה בין HOT וידיעות אחרונות ניתן לראות על פי מידת ההשקעות בפרסום של HOT בידיעות. בשלוש השנים האחרונות צימצמה hot לכמעט אפס את השקעותיה בפרסום ב"מעריב", והגבילה את הפרסום בישראל היום לסכום מינימלי, אך בשנה האחרונה - שנת משבר - הכפילה hot את ההשקעות שלה בפרסום בידיעות. hot החזירה את היקפי הפרסום כמעט להיקפם כפי שהיו לפני שלוש שנים, שנת שיא בפרסום חברת הכבלים בעיתון.

סביר שהמחירים שמקבלת hot בידיעות אחרונות נמוכים מאלה שמשלמים מפרסמים אחרים, בשל היותו של מוזס בעלים של שתי החברות (המחירים המוצגים בגרף הם הערכות למחירי פרסום ריאליים בידיעות אחרונות, אך בלי שהובאה בחשבון הנחה נוספת ל-hot בידיעות). התמונה מסתבכת והולכת, כשלמשוואה נכנס אליעזר פישמן, שחברת רכש המדיה שלו - מיוז - היא זו שרוכשת שטחי פרסום עבור hot ו"ידיעות אחרונות". כך, בעסקת רכישה לכאורה פשוטה של שטחי פרסום בעיתון יומי מעורבים בעלי hot, שכעת מסוכסכים ביניהם - נוני מוזס ופטריק דרהי - בשילוב עם אליעזר פישמן, שותפו של מוזס, האיש שאחראי על תהליך רכישת הפרסום.

מעריב, לעומת זאת, שזכה עד לפני שנתיים לנתח פרסום משמעותי מתקציב הפרסום של hot, נעלם כמעט לחלוטין מעוגת הפרסום של חברת הכבלים. מתקציב שנתי של מעל למיליון דולר, נמחק התקציב לפחות מ-200 אלף דולר לשנה.

האם כעת, בעקבות הסכסוך, יקטנו תקציבי הפרסום של hot בידיעות אחרונות? אם כן, יוכיח הדבר מה מידת השפעתו של דרהי בעיתון. אם לא, יהיה ברור כי כוחו של מוזס - לפחות בגזרה זו - נותרו חזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully