וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברנו את המונופול

וואלה! ברנז'ה

3.1.2010 / 14:08

כניסתו של ישראל היום לשוק העיתונות היומית נותנת אותותיה. הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן הודיעה היום כי ידיעות אחרונות אינו נחשב יותר כמונופול

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הודיעה היום לידיעות אחרונות על ביטול הכרזתו כמונופול בשוק העיתונות היומית בשפה העברית. ב-12 באפריל 1995 הכריז הממונה על ההגבלים העסקיים יורם טורבוביץ' על ידיעות אחרונות כבעל מונופולין באספקת עיתון יומי בשפה העברית. ביום 13 באפריל 1999 הוכרזה ידיעות אחרונות בשנית כמונופול בשוק האמור לאחר שתוקף ההכרזה הראשונה פקע.

רשות ההגבלים העסקיים מצאה כי כניסתו של ישראל היום לשוק הובילה לשחיקה משמעותית בנתחי השוק של ידיעות אחרונות ולשינויים מהותיים בשוק. לפי חוק ההגבלים העסקיים, בעל מונופולין הוא מי שמספק מעל למחצית מכלל האספקה לשוק. על פי ממצאי הבדיקה, ידיעות אחרונות מספקת פחות ממחצית מכלל האספקה ולכן אינה עוד בעל מונופולין.

קן הבהירה לידיעות אחרונות כי התקשרויות בהסכמים עם נקודות מכירה קמעונאיות של עיתונים, אשר תוצאתן המסתברת היא בלעדיות למעשה, מלאה או חלקית, של ידיעות אחרונות בנקודות שעלולה לדחוק מתחרה של ידיעות אחרונות מנקודות מכירה, עשויות להוות הסדר כובל אסור על פי חוק ההגבלים העסקיים. הממונה הבהירה עוד, כי התקשרויות של ידיעות אחרונות בהסכמים הנוגעים לפרסום, ואשר תוצאתן המסתברת היא כי מפרסם או קבוצת מפרסמים יפרסמו באופן בלעדי (בעיתונות כתובה) בידיעות אחרונות עשויות אף הן להוות הסדר כובל.

חנינה, צא מהכלא!

ידיעות אחרונות הגיש כבר ביולי 2008 בקשה לרשות ההגבלים העסקיים לבטל את מעמדו כמונופול בשוק העיתונות היומית בעברית. בקשה זו של ידיעות אחרונות הינה משמעותית ביותר, משום שגלומה בה הצהרה על צמצום משמעותי בתפוצת העיתון.

על-פי חוק ההגבלים העסקיים, מתוקף הגדרתו כמונופול מנוע ידיעות אחרונות מניצול לרעה של מעמדו בשוק באופן העלול להפחית את התחרות בעסקים או לפגוע בציבור. בנוסף, נאסר עליו לקבוע רמת מחירי קנייה או מכירה בלתי הוגנים של הנכס שברשותו, צמצום או הגדלה של השירותים המוצעים על-ידיו שלא במסגרת תחרות הוגנת וכן קביעת יתרון בלתי הוגן ללקוחות או ספקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully