וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלה את גבעתיים על ראש שמחתנו

הדס ריבק

5.1.2010 / 13:52

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בדרישה להעביר את אולפני חדשות 10 לירושלים. הדיון הסוער הסתיים ללא הצבעה. נורית דאבוש: "אם לא יימצא פתרון לסוגיית ירושלים אמליץ לשלול את הזיכיון"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בשעה זו בהצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים נוספות. לפני מספר דקות הסתיים דיון סוער בסעיף המחייב את הערוץ להקים אולפן שידורים בירושלים בהתאם לחוק המחייב כי שידורי חברות החדשות יועברו מהבירה. מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה הציע בדיון כי ישראל 10 תציג תכנית להקמת האולפן בירושלים תוך שנתיים.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד נגה רובינשטיין ביקשה לבחון מחדש את הסעיף המוצע באשר למעבר לירושלים כיון שאינו ישים: "אם לאחר אישור הצעת החוק בעניינו ערוץ 10 ישדר אפילו יום אחד את החדשות שלא מירושלים הוא ישדר תחת הפרה ותידרש שלילת זיכיונו. נשאלת השאלה אם אפשר להאריך את זיכיונו בסיטואציה הזאת". היועץ המשפטי של הרשות השנייה עו"ד דורון אבני הדגיש את ההבחנה בין ישראל 10 וחברת החדשות שלו ואמר: "ההפרה של חדשות 10 מתגלגלת והופכת להפרה של ישראל 10 ולפיכך אנחנו לא רוצים להתגלגל לסיטואציה שאי אפשר להאריך את הזיכיון, או שנצטרך לשלול אותו. אנחנו לא רוצים שכל העבודה שנעשתה פה תהיה לשווא".

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי התייחס לנושא ואמר: "אנחנו מקיימים פעילות משמעותית בירושלים. יש לנו אולפן גדול, 15% מעובדינו עובדים בירושלים. לא במבואות. כרגע אין באפשרותנו למרות כל המחויבויות לעבור לירושלים וזה גם נראה לי לא ישים בשנה הקרובה. החברה מתכוונת לעמוד בכל מה שהתחייבה ככתבו וכלשונו".

זבולון אורלב: ירושלים חשובה יותר מסגירת ערוץ 10

חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי) שמתנגד בתוקף להסרת הסעיף המחייב את מעבר חדשות 10 לירושלים, אמר בדיון: "אני מפחד שחקיקה של שנתיים היא לא לשנתיים. אני לא חולק על התוצאה שרוצים להגיע אליה. אני לא טמבל מוחלט ואני מבין שבתוך שנה או שנתיים אי אפשר להביא לקיום החוק במלואו. אם ערוץ 10 יודיע 'אני מתחייב בשנת 2010 לזוז לכיוון ירושלים, אזיז חלק מההפקות'. ברור לי שב-2012 נעמוד על אחוז לא גבוה. אני אומר לכם, תורידו את הידיים מירושלים, זה לא יעבור. בשבילי שאלת ירושלים יותר חשובה מסגירת ערוץ 10. אני אמריד את כל הקואליציה. לא יהיה כדבר הזה בתקופתנו ובממשלתנו". עם זאת, אורלב תומך באפשרות שהרשות השנייה תאפשר מעבר הדרגתי ולא מיידי.

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) הציע כי החוק יאפשר לחברה לשדר בינתיים מגבעתיים, כפי שעשתה בשמונה השנים האחרונות, ובהמשך תדרוש את המעבר. לדברי שי, "שטח השיפוט של ירושלים הורחב עד לנווה אילן, אז בואו נחליט שהוא מורחב עד תל אביב ונגמור עניין. אל תכפה עליהם תנאי שהם לא עומדים בו".

נציגת משרד המשפטים עו"ד דנה נויפלד אמרה כי יש בעיה חוקתית עם מעבר הדרגתי: "זה תקדים מסוכן שהמחוקק אומר שהוא מאפשר לרשות מנהלתית להפר את החוק. אתה אומר 'ביד אחת אני קובע את החוק וביד שניה אני מפר אותו'".

מנכ"ל הרשות מנשה סמירה אמר כי החוק מחייב ואין מקום לשיקול דעת: "אני כרגולטור לא הייתי רוצה שועדת כלכלה תעביר לי מסר שיש חוקים שעליהם אני יכול לוותר. בעניין ירושלים, החוק מופיע ומקודש גם במעבר לרשיונות. ישראל 10 לא יקבל רישיון אם לא יקים את חברת החדשות בירושלים. נקודה. יש הצעת חוק עקרונית. רגולטור אחראי שקל את השיקולים לכל הצדדים". יושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש הוסיפה: "אם ב-17 בינואר נעמוד במצב של פתרון להכל, אבל לירושלים אין, אני אמליץ לרשות השניה לשלול את הזיכיון".

רגע קומי סיפק יושב ראש הועדה אופיר אקוניס שנזכר בערגה בעברו כעיתונאי מצליח: "אני עיתונאי מתוסכל. הייתי במעריב לנוער ובקול ישראל. ב-91 מעריב לנוער היה השבועון הנפוץ ביותר במדינה, אל תזלזלו במעריב לנוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully