וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה שוויון בפני החוק?

הדס ריבק

5.1.2010 / 20:03

ועדת הכלכלה של הכנסת הסכימה עקרונית למתווה מנכ"ל הרשות השניה סמירה בנוגע להשבת חובות ערוץ 10 לקולנוע. עכשיו רשת וקשת רוצות גם

שלושה שבועות לפני תום זיכיון ערוץ 10 אישרה היום עקרונית ועדת הכלכלה של הכנסת חלק ניכר בסעיפי הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ. הסעיף הבולט ביותר שאושר הוא השבת חובות הערוץ לקולנוע, על פי המתווה שהציג מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה, לפיו הזכיין יבצע מחויבויות קולנוע בהשקעה של ארבעה מיליון שקל מדי שנה. את מחויבויות העבר של הערוץ, בהיקף של 20 מיליון שקל ניתן יהיה לפרוס עד לשנת 2014 כנגד ערבות ל 20 מליון שקל שתועמד על ידי ישראל 10. איגודי היוצרים תומכים במתווה סמירה והמחלוקת בשלב זה היא סביב השוואת התנאים של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת להקלות שמקבל ערוץ 10 במחויבויותיו להשקעה בקולנוע.

המשנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי מחה על כך שההסכמות שהושגו אינן כוללות גם הקלות לרשת וקשת בשם עיקרון השויוניות: " אנחנו תמכנו בהסדר ערוץ 10 ורוצים שיעזרו לו, אבל עדיין עומדים על כך שישמר השוויון. עובדתית ב-2010 יש הפחתה בהיקף המחויבות, אבל יחד עם זאת הבעיות הכלכליות שלנו לא פחתו ולא הצטמצמו ואני מקווה שעוד כמה שבועות לא נהיה באותה סיטואציה דומה לזו של ערוץ 10. הפחתה 30% מהמחויבות היא ראויה, אבל צריך להשית אותה גם על ערוץ 2". מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה דחה את את טענות רשת והשיב כי בשנתיים האחרונות ערוץ 2 קיבל התאמות והקלות בעקבות מבצע חומת מגן, מלחמת לבנון השניה והמשבר הכלכלי בעוד ערוץ 10 לא קיבל אותן, משום שהקלות לערוץ 10 היו טעונות אישור ועדת הכלכלה.

ערוץ 10 ביקש בדיון כי סכום של 39 מיליון שקל שעליו להוציא על דרמה ותעודה ב-2010 יופחת ל-30 מיליון שקל, זאת בשל העובדה כי הערוץ הזרים בזמנו לבקשת הרשות כסף לשוק היצירה בתמורה להבטחות להקלות עתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully