וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי חינם

הדס ריבק

11.1.2010 / 12:24

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הגנת ינוקא לבעלי רישיון חדשים להפעלת ערוצי טלוויזיה, יזכו להפחתה ב-50% במחויבויות. הסעיף ישוב להצבעה חוזרת

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום כי בעלי רישיון חדשים יזכו להגנת ינוקא, כלומר שהמחויבויות שלהן בשנתיים הראשונות לחיי הערוץ יפחתו ב50% ו-יסתכמו ב-110 מיליון שקל הוצאה כללית לשידורים ו-25 מיליון שקל עבור תוכניות דרמה ותעודה.
הסעיף אושר על ידי הועדה, בניגוד לעמדת רשת וקשת, אולם לאחר ההצבעה ביקש חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) הצבעה חוזרת על הסעיף. היועצת המשפטית של רשת אילאיל לבנת אמרה בדיון: "אנחנו מנושלים מכל נכסינו. מקלפים מאיתנו את ערוץ 2 ואת המוניטין שבנינו. למעשה לוקחים את הזכייניות, פורקים מהם את היתרונות היחסים שאולי היו להם. אומרים להם תתחילו מאפס ותתמודדו עם גופים שמתחזקים עכשיו, לא מפסידים ונהנים מיתרונות יחסיים על פני הזכייניות. אתם שופכים את התינוק עם המים".

yes ו-HOT דרשו בדיון לקבל חלק מהסכום אותו יציעו במכרז הגופים שיתמודדו על ערוצים 2 ו-10. מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"לית הרגולציה ב-yes, אמרה בדיון: "זה כסף ציבורי. לגופו של עניין, אין שום סיבה שכל מי שמפיק בישראל יצירה מקורי לא יוכל לגשת לכסף הזה. זה אינטרס של המפיקים והיוצרים ושל התרבות. אנחנו עושים היום הרבה מאוד קופרודוקציות עם זכייני המסחריים. סדרה כמו 'סרוגים' למשל, איזה היגיון שנעשה איתם קו פרודוקציה ושלא נוכל גם אנחנו לגשת לכסף הזה?"

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה השיב לטענות ואמר: "במעבר מרישיונות לזיכיונות ייפגעו התוכן והיצירה. אף אחד לא יכול לדעת כמה בעלי רישיון יקומו. אם לא יהיו שלושה בעלי רישיון, עלולים לרדת בסוגה העלית. אנחנו רוצים להבטיח רמה הולמת. לא רוצים בעלי רישיון עם מכונת שכפול כסף אלא נאותות, רוצים שחגים ואירועים יצוינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully