וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק של במבה בסכנה

אופיר בר-זהר ואיילה צורף

13.1.2010 / 7:07

משרד התמ"ת רוצה לאסור שימוש בדמויות מצוירות בפרסומות לילדים. במשרד מגבשים כללים חדשים לפרסום מזון לקטינים

משרד התמ"ת מעוניין להטיל מגבלות על פרסום מזון לקטינים. במשרד מנסחים בימים אלה את הכללים החדשים בשיתוף משרד הבריאות. בהמשך יועברו הכללים למועצת הרשות השנייה, שתחליט אם ליישמם.

מטיוטת מסמך הכללים, שהגיעה לידי themarker, עולה כי במשרד התמ"ת מבקשים לאסור על שימוש בידוענים ובדמויות מצוירות בפרסום מזון לקטינים. בנוסף, בפרסומות לחטיפים, ממתקים ומיצים ממותקים יופיע הכיתוב "אין לצרוך יותר ממנה אחת ביום". סעיף אחר קובע כי יש להמחיש באופן ויזואלי את גודלה המומלץ של המנה בהתאם להמלצות משרד הבריאות.
דרישות נוספות המופיעות בטיוטה הן כי מזונות בריאים כמו פירות וירקות לא יוצגו כ"משעממים" או כפחות רצויים לצריכה, וכי על המזון בפרסומות להיצרך בסביבת אכילה בריאה - כלומר סביב שולחן אוכל ולא מול מחשב או טלוויזיה.

סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד, קיימה כבר כמה פגישות בעניין עם נציגים ממשרד הבריאות. נוקד אמרה כי "השמנה בילדות היא גורם סיכון מובהק להשמנה בגיל מבוגר. רבים מהמחקרים קובעים שלפרסומות יש השפעה רבה על מגיפת השמנת היתר בילדים, ולכן אני רואה חשיבות רבה בקביעת הכללים".

בעבר נתקלו תוכניות דומות בהתנגדות של פרסומאים ומפרסמים. על פי רוב, כשאלה מפעילים לובי סיכוייהן של התוכניות לשרוד אינם גבוהים. נוקד מנסה ליישם שינוי בתחום כבר שנים רבות. בספטמבר 2008 היא הגישה הצעת חוק, שניסתה לחייב את החברות ליישם את מה שהיא מציעה גם כעת, אך ההצעה לא אושרה.

לאורך השנים ניסו יצרניות המזון בישראל לייצר נוסחה לרגולציה עצמית. איגוד יצרני המזון עסק אף הוא בעניין וכך גם איגוד השיווק. יוניליוור הקימה תוכנית בשם צ'ויסס (בחירות), וניסתה לצרף אליה חברות נוספות כדי שיפעלו לפי קוד אחיד. ואולם למרות כל היוזמות לא חל שינוי בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully