וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר שי ושאמה: השר כחלון מנסה לפשר

ענת קם

13.1.2010 / 18:56

ח"כ שי: "זה לא עניין של אגו, אבל מי שהתחיל את התהליך צריך גם לסיים אותו". עם התחדשות הדיון בועדת הכלכלה בהארכת זיכיון ערוץ 10 הערב תציע ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' פתרון לסוגיית מעבר חדשות 10 לירושלים

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ תציע בדיון של ועדת הכלכלה על הארכת זיכיון ערוץ 10 פתרון לסוגיית מעבר חברת החדשות של הערוץ לירושלים. על פי החוק נדרש מעבר מיידי של חדשות 10 כתנאי להארכת הזיכיון ועל פניו נראה כי בסופו של דבר תתקבל פשרה שתאפשר מעבר הדרגתי של חדשות 10 בתוך שנתיים. שמאלוב-ברקוביץ צפויה להציע כי עד שיתבצע המעבר בפועל תידרש ישראל 10 להקצות יותר תקציבים להפקות מקור וסרטי קולנוע בנושא ירושלים, שיצולמו בעיר ויעסיקו עובדים מקומיים.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמרה שמאלוב-ברקוביץ: "לי יש בעיה עם הדרישה שהטלוויזיה המסחרית תעמוד בתנאים של הטלוויזיה הממלכתית. מי שצריך להעמיד חברת חדשות טובה בירושלים זו הטלוויזיה הממלכתית, אבל בגלל ששם יש בעיות אנחנו דורשים את זה מהטלוויזיה המסחרית. אני לא אתנגד למעבר ההדרגתי כי אם אתנגד זה יפתח פתח גם לחברת החדשות של ערוץ 2 לעזוב את העיר, אבל אפשר עד אז לדרוש לעשות עבודה על ירושלים בירושלים".

כחלון מנסה לפייס

הדיון בועדת הכלכלה של הכנסת צפוי להתחדש הערב ב-19:00. מוקדם יותר היום נפגש שר התקשורת משה כחלון עם חברי הכנסת נחמן שי וכרמל שאמה כדי לנסות לשכנעם לתמוך בהצעת החוק הממשלתית, זאת לאחר שישיבת הועדה הופסקה מאחר שהסתמן רוב למתנגדים להצעת החוק, בעקבות רצונם של שי ושאמה לקיים דיון נוסף שיאחד את ההצעה הממשלתית עם ההצעה הפרטית שהגישו בנושא.

חבר הכנסת שאמה אמר היום: "לצערנו מי שפועל לאורך כל הדרך משיקולים זרים וצרים זה מי שאמר לי 'אסור להושיט יד ולעזור לערוץ השמאלני הזה ואם תעשה זאת תשלם מחיר פוליטי בליכוד!'". מלשכת שאמה נמסר, כי עוד בזמן שהממשלה חששה להעלות הצעה לטובת ערוץ 10, חברי הכנסת שי ושאמה עשו זאת והם האחרונים שיעכבו את השלמת החקיקה.

נחמן שי אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו דנים בכל מיני הצעות וכדי לצאת מהמצוקה הזאת שלא הייתה חיונית ואני מצטער שהיא נגרמה, אבל היינו צריכים לעמוד על הצעת החוק שלנו. זה לא עניין של אגו, אבל מי שהתחיל את התהליך צריך גם לסיים אותו. אני לא אוהב את ההתנהלות של הימים האחרונים ואת התהליך שבו הושמדה הצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully