וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הרשות השניה אישרה הארכת זיכיון ערוץ 10

ענת קם

17.1.2010 / 18:26

החוק צפוי לקבל את אישור הכנסת בקריאה שניה ושלישית. נורית דאבוש: "מהחלטת המועצה יצאו כולם נשכרים. בראש ובראשונה קהל הצופים והיצירה הישראלית המקורית"

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אישרה לפני שעה קלה את הארכת זיכיון ישראל 10 בשנתיים נוספות על בסיס ההסדר שהושג בין הרשות ובינה ושעוגן בהצעת החוק שאושרה בועדת הכלכלה בשבוע שעבר. ההסדר כולל תכנית להשלמת חובה בתחומי סוגה עלית והשקעה בסרטי קולנוע. כמו כן, תמליץ המועצה לועדת הכלכלה לאשר תכנית הדרגתית למעבר חברת החדשות של ערוץ 10 לירושלים. בישיבת המועצה נכחו עשרה חברים, מתוכם תשעה תמכו בהארכת הזיכיון וחברה אחת, עורכת הדין נורית אמיתי, נמנעה.

יושבת ראש המועצה, נורית דאבוש מסרה: "מהחלטת המועצה מהיום יצאו כולם נשכרים. בראש ובראשונה קהל הצופים אשר יקבל בשנים הקרובות טלוויזיה איכותית יותר ומושקעת יותר והיצירה הישראלית המקורית זכתה לביסוס מעמדה החוקי ולהשקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות. המועצה נדרשה להחליט במהלך השנה האחרונה האם לנהוג כפקידים או כמנהיגים וקיבלה החלטה לנהוג כמנהיגים והיום שוק התקשורת כולו מסכים כי האחריות של כל הגורמים בשאלת ישראל 10, משרדי האוצר, התקשורת המשפטים, היוצרים וועדת הכלכלה הביאה לתוצאה הטובה ביותר לאינטרס הציבורי המובהק".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה מסר: "הסדר ערוץ 10 נעשה תוך שמירה על העקרונות הרגולאטוריים וכיבוד החוק. שיתוף פעולה מקצועי של כלל הגופים, פתרונות יצירתיים וגיבוי של מועצת הרשות אפשרו הסדרת ענייני ערוץ 10 והמשך פעילותו בתחום שידורי הברודקאסט".

הסדר ערוץ 10 שאושר לאחרונה וצפוי לקבל את אישור הכנסת כתיקון לחוק הערוץ המסחרי השלישי, כולל פריסת חובות התוכן של הערוץ לצד פריסת חובות דמי הזיכיון והתמלוגים. כמו כן התחייב הערוץ להשקיע בשנים הקרובות 20 מיליון שקל בקולנוע הישראלי, לאחר שבמשך תקופה ארוכה טען כי אינו מחויב לעשות זאת. לאחר אישור המועצה יחזור ההסכם לועדת הכלכלה, שתעבירו למליאת הכנסת. הארכת הזיכיון תכנס לתוקפה ב-28 בינואר ותסתיים ב-28 בינואר 2012, אז יוכל הערוץ אם יעמוד במלוא מחויבויותיו לבקש ממשרד התקשורת רישיון לשידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully