וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתדרים גם בלעדינו

ענת קם

20.1.2010 / 19:29

האם רוני דניאל צפוי לעבור בקרוב קורס חובשים? רשתות החדשות האמריקאיות שלחו לאזור האסון בהאיטי עיתונאים שהם גם רופאים המסייעים לניצולי רעש האדמה. ניתוח תקשורתי

לראשונה בהיסטוריה, כל רשתות החדשות האמריקאיות המובילות שלחו להאיטי מוכת האסון כתבים שהם גם רופאים, שמייצרים עיתונות מעורבת במיוחד. הוושינגטון פוסט מדווח, כי כתבת הבריאות של CBS ג'ניפר אשטון, רופאה בהכשרתה, סייעה בטיפול בנערה שזרועה נכרתה. כתבת NBC ננסי סניידרמן, מנתחת, עסקה במשך ימים בקיבוע איברים שבורים וכתב ABC ריצ'רד בסר, רופא שעבד בעבר במכרז האמריקאי לבקרת מחלות, סייע לאישה בלידה מוקדמת.

הדיווחים הדרמטיים מעלים סוגיות אתיות בעבודה העיתונאית. סטפן וורד, מנהל המרכז לאתיקה עיתונאית באוניברסיטת וויסקונסין, אמר לוושינגטון פוסט: "אני מבין שלהציע סיוע רפואי מייצר סצנות דרמטיות ומציג את הפן האנושי של הסיפור, אבל יש לנהוג בו בזהירות". לדבריו, דיווח "מבוסס רגש" כזה עלול להפוך למניפולטיבי ולהסתיר את התמונה המלאה. גרוע מכך, הוא עלול להפוך לקידום עצמי: "האם זו חמלה או איחולים? זה כמעט כמו שהרשתות יגידו 'תראו את הכתב שלנו שם'. זה מייצר תחושה לא נוחה".

בכירי הרשתות וכתביהן טוענים כי דיווח מסוג כזה דווקא מציג את הסיפורים מזווית קרובה במיוחד, כולל האתגרים הרפואיים שתושבי האיטי נאלצים להתמודד עמם, והם מביאים את הסיפורים לבית הצופים בצורה שדיווח ענייני רגיל לא היה עושה. לדברי פול פרידמן, סגן נשיא בחדשות CBS, "לגיטימי לשאול אם אינך מסכן את הדיווח ההוגן והכן בכך שאתה מאפשר לאדם המעורב בסיפור לדווח עליו, אבל אנחנו מרגישים שזה משהו שאנחנו יכולים לעשות מבלי להזנות את עצמנו או להטעות את הקהל".

  • עוד באותו נושא:
  • abc
  • cbs
  • nbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully