וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורל רשות השידור יוכרע תוך שבוע?

ענת קם

21.1.2010 / 19:45

כך העריך היום יו"ר ההסתדרות עופר עיני. במרכז המחלוקת בין הצדדים, הכנסת טכנולוגיה חדשה לטלוויזיה ולרדיו, שתביא לפיטורי עובדים רבים

צוות משותף של נציגי ההסתדרות, האוצר והנהלת רשות השידור יקיים בשבוע הקרוב דיונים מרתוניים בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים במסגרת ניסוח הסכמי העבודה החדשים כחלק מהרפורמה ברשות השידור.

הצוות יכלול את מחזיק תיק רשות השידור בהסתדרות עו"ד אבי ניסן-קורן, סגן הממונה על השכר באוצר ברק שטרוזברג ומנכ"ל הרשות מוטי שקלאר. בתום ישיבה ארוכה שהתקיימה היום (חמישי) בנוכחות השר הממונה על יישום חוק רשות השידור יולי אדלשטיין, הממונה על השכר באוצר אילן לוין, יושב ראש ההסתדרות עופר עיני, מוטי שקלאר, נציגי משרד האוצר ונציגי הועדים ברשות, נקבע כי עד סוף החודש ינסו הצדדים לגשר על הפערים. בעוד כעשרה ימים יתקיים יום דיונים מרתוני בנוכחות אדלשטיין, עיני ולוין בו יוכרעו המחלוקות לכאן או לכאן.

בין הסוגיות שנידונו היום ישנה דרישה של האוצר לכמות מסוימת של חוזים אישיים ברשות, דרישה לה מתנגדים הועדים, שאלות של ניוד עובדים בתוך הרשות בכפוף לתקנון שירות המדינה ושאלות איגודיות נוספות. לדברי אחד הנוכחים, הסוגיה העיקרית שתעמוד בלב המחולקת צפויה להיות הכנסת הטכנולוגיות החדשות לשימוש ברדיו ובטלוויזיה. שדרוג המערכות עשוי לייתר את הצורך בחלק מהטכנאים ועובדי ההנדסה ולהוביל לפיטוריהם. בכיר ברשות אמר הערב: "אם רשות השידור חפצת חיים חייבים להכניס טכנולוגיות חדשות. זה יהיה קו אדום".

שקלאר: אי אפשר להמשיך את המו"מ כמו מסטיק

במהלך הדיון נרשמה תקרית כשאחד מעובדי ועד ההנדסה בקול ישראל פנה לעבר עיני ואמר לו כי הוא שמע שבכוונתו של עיני להכנע לדרישות האוצר והנהלת הרשות. עיני יצא בזעם מהישיבה. לאחר כ-45 דקות ובעקבות פניות מצד נציגי הועדים האחרים חזר עיני לדיון.

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר אמר בדיון כי יש חלון הזדמנויות מאוד מצומצם לפתרון המשברים ברשות ועיני הוסיף כי ככל הנראה תוך שבוע יוכרע גורל הרשות. אחד העובדים שנכחו בדיון אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "צר לי שההנהלה לא רוצה להפסיק עם הקיצוצים כרגע כי זה מביא את האנשים טעונים לשולחן המשא ומתן. אנחנו הגענו כבר לסיכום עם הנהלת הרשות על הכנסת טכנולוגיות חדשות אבל האוצר טירפד את זה".

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר הערב: "חכמינו אמרו שאין שמחה כמו התרת הספקות ואנחנו הולכים לקראת התרת הספקות לכאן או לכאן. מה שהיה טוב בישבה זה שכל הצדדים כולל השר הממונה ויושב ראש ההסתדרות אמרו שאי אפשר להמשיך את המשא ומתן כמו מסטיק. צריך להכריע אם אפשר לגשר על המחלוקות ואז תהיה רפורמה ואם אי אפשר לגשר אז לא תהיה רפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully