וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת הכנסת אישרה הארכת זיכיון ערוץ 10

ענת קם

25.1.2010 / 21:00

סאגה בת שנה וחצי של דיונים הגיעה הערב לסיומה. שר התקשורת משה כחלון: " אם לא תתקיים הרפורמה מה שעשינו כעת עם ערוץ 10 זה לתת אקמול לחולה קשה"

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 ובכך סיימה סאגה שהתמשכה למעלה משנה וחצי. בהצבעת המליאה נכחו 19 חברים, מתוכן התנגדו להצעת החוק רק שניים - חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד (האיחוד הלאומי). על פי ההצעה שאושרה יוארך זיכיון ישראל 10 בשנתיים, במהלכן תידרש החברה להגדיל את השקעתה בתכניות סוגה עלית לשם החזרת חובות העבר, להשקיע בסרטי קולנוע ולהעביר את חברת החדשות לשדר מירושלים. בתום שנתיים אלו, אם יעמוד הערוץ במחויבויותיו, יוכל לבקש ממשרד התקשורת רישיון לשידורים.

שר התקשורת משה כחלון מסר: "אנחנו בתחילת מבחינת השידורים. אם לא תתקיים הרפורמה מה שעשינו כעת עם ערוץ 10 זה לתת אקמול לחולה קשה".

מערוץ 10 נמסר הערב: "חודשים של חוסר וודאות, מאבק מתיש וחשש לעתידנו, הסתיימו. אנו גאים על העובדה שבתנאים כל כך קשים המשכנו לייצר תחרות, שמרנו על מקצועיות מוחלטת של חדשות 10 והמשכנו בסיקור עיתונאי תחרותי ומאוזן. אנו מלאי הערכה לעובדי ועיתונאי הערוץ שבשעה של חשש אמיתי לפרנסת משפחתם, התגייסו ועשו הכול על מנת שעבודת הערוץ לא תיפגע. אנו אסירי תודה לבעלי המניות שניאותו להמשיך ולעמוד מאחורי הערוץ למרות ההפסדים הכבדים שצבר במהלך 8 השנים האחרונות.

"ההבנה שסגירת ערוץ 10 תפגע בפרנסתם של אלפי עובדים, בציבור הצופים, בפלורליזם התקשורתי ובתחרות הניעה נבחרי ופקידי ציבור רבים לעבוד ימים כלילות בכדי לגבש פתרון שיבטיח את קיום הערוץ ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה.

"חשוב להדגיש, כי ערוץ 10 עומד וימשיך לעמוד בכל מחויבויותיו. לא קיבלנו שום הקלה מן המדינה למעט היכולת לפרוס תשלומים שאנו משלמים לקופת האוצר ויכולת להשלים בעתיד את פערי הביצוע מן העבר. כדאי לזכור שעל אף התקופה הקשה שעברנו בשנים 2008 ו-2009 ערוץ 10 הוא היחיד בשוק הטלוויזיה שעמד דווקא בשנים אלה בכל מחויבויותיו.

"אבל בכוונתנו להפוך את האיכות ליתרון תחרותי. כשם שחברת החדשות של ערוץ 10 מזוהה כאיכותית, עצמאית ונקייה כך נצליח גם בשידורי הערוץ. לא כולם יאהבו את זה, לא כולם יצפו בזה אבל לכולם תהיה אלטרנטיבה אמיתית לשידורי ערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully