וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: הערכות להחרפת צעדי החירום

ענת קם

28.1.2010 / 19:22

הנהלת הרשות דורשת הפחתה בשכר הבכירים, מעבר לשידור ממוחשב ב-23:00 וביטול ניידות. שקלאר: ”לא ניתן לקצץ מאה מיליון שקל בשנה ללא צעדים דרסטיים ומשמעותיים”

הועד המנהל ברשות השידור יבדוק אפשרות ליקצוץ 5% ממשכורות הבכירים והטאלנטים שמשתכרים למעלה מ-15 אלף שקל ברוטו בחודש. בקשות נוספות להחרפת צעדי החירום ברשות החל מחודש פברואר הוגשו אתמול (חמישי) לועד המנהל ברשות,בינהן גם ביטול פעילויות ניידות השידור של החדשות בסופי שבוע וכן את משמרת העריכה של שבת בבוקר שנטען כי אין בה צורך. בנוסף, הנהלת הרשות ביקשה אישור לעבור לשידור טלוויזיוני ממחשב כבר בשעה 23:00 ולא בחצות כפי שקורה כיום. הועד המנהל ביקש חוות דעת משפטית על מנת לוודא שכל הבקשות עומדות במסגרת הסכמי העבודה הקיימים ברשות ויאשרו את יישומם רק בכפוף לחוות דעת כזו.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי היום התכנסה גם ישיבה של ועדת ההתקשרויות ברשות, האחראית על כל ההפקות הקנויות המשודרות בה. הועדה לא אישרה לרשות לבצע רכישות בתחום התוכן בתקופה הקרובה, אך לא דנה בבקשה לבצע רכישות בתחום שידורי הספורט, מה שגרם לכעס בקרב חלק מחבריה. לדברי בכיר ברשות, לצעד זה יהיו משמעויות רבות מבחינת התוכן הנראה על המסך.

במקביל, התקיימה היום ישיבה במשרד האוצר בנוכחות סגן הממונה על השכר באוצר ברק שטרוזברג, מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, היועץ המשפטי להסתדרות עורך הדין אבי ניסנקורן ונציגים נוספים, כחלק ממרתון הדיונים עליו הוחלט ביום חמישי שעבר. פגישה זו עסקה במחלוקות שישנן בדיונים על הסכמי העבדה החדשים ברשות השידור אולם לא נרשמה בה פריצת דרך.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מסר בתגובה: "הצעדים הללו הם הכרחיים! לא ניתן לקצץ מאה מיליון שקל בשנה ללא צעדים דרסטיים ומשמעותיים שיביאו להורדת הגירעון. אני מקווה שבדיון הנוסף שיתקיים בימים הקרובים הצעדים שהצעתי יאושרו על ידי הועד המנהל".

גורמים בועד הטכנאים אמרו היום לוואלה! ברנז'ה: "שמענו שהם מתכננים להחריף את הצעדים וקיבלנו את זה לא בהפתעה אבל אנחנו נגיב. עד עכשיו לא עשינו שום דבר שהוא סנקציה. אנחנו נגן על עצמנו ונעשה פעולות הגנה ויש לנו ארסנל לא קטן. אנחנו מפחדים שמי שבעיקר ייפגע זה העובדים כי המנהלים לא נפגעים ואם הם חושבים שככה נראה ניהול במאה ה-21 המציאות תטפח על פניהם. הועד המנהל אמר להם לא לפעול בניגוד להסכמים קיימים אבל כל מה שהם עושים מהרגע הראשון הוא בניגוד להסכמים ואנחנו לא נעבור על זה בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully