וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ארוחות חינם

צבי זרחיה

31.1.2010 / 7:04

הצעת חוק חדשה נגד ישראל היום: תיאסר חלוקת עיתונים בחינם. ח"כ מרינה סולודקין, שהגישה את ההצעה: "חינמונים עלולים לפגוע בחופש הביטוי"

המלחמה נגד העיתון ישראל היום, שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, מתחממת: ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) הגישה בסוף השבוע הצעת חוק האוסרת על חלוקת עיתונים בחינם. הצעת החוק הועברה לבדיקת הלשכה המשפטית של הכנסת לפני שתונח על שולחן הכנסת.

לפי הצעת החוק, תוגבל הפצת עיתון בתפוצה ארצית בחינם לתקופה של שנה אחת בלבד. עם זאת, מוצע לאפשר הפצת עיתון כזה בחינם לתקופה בלתי מוגבלת למוסדות המדינה ולמוסדות ציבור אחרים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "התופעה של הפצת עיתונים בתפוצה ארצית בחינם במשך תקופה ארוכה פוגעת קשות בעיתונות הכתובה, ועלולה להביא בעתיד להופעת מונופולים בתחום זה ולפגיעה קשה בחופש הביטוי".

לדברי סולודקין, "עיתונים המופצים בחינם יוצרים תנאי תחרות לא שווים ולא הוגנים כלפי עיתונים אחרים, המופצים בתשלום. זאת ועוד, הפצתו בחינם של עיתון בתפוצה ארצית במשך תקופה ארוכה עלולה לגרום לפשיטת רגל של עיתונים המופצים בתשלום. אזרחים יוכלו להכיר רק את הדעות וההשקפות של בעלי העיתון המופץ בחינם שמממנים את הדפסתו והפצתו. לכל הדעות וההשקפות האחרות לא יהיה ביטוי בעיתונות הכתובה".

הצעת החוק תועלה להצבעה בקריאה טרומית רק באפריל 2010, עם פתיחתו של מושב הקיץ של הכנסת - אלא אם סולודקין תבקש לקבל פטור ולהקדים את הדיון למושב החורף, שיסתיים באמצע מארס 2010.

סולודקין נמנית עם 19 חברי הכנסת שחתמו לפני כמה שבועות על הצעת חוק האוסרת על תושב זר להיות בעל שליטה בעיתון ישראל. הצעת חוק זו הוגשה ביוזמתם של הח"כים דוד רותם (ישראל ביתנו), יואל חסון (קדימה) ודניאל בן סימון (העבודה). מטרתה היא למנוע מאדלסון מלהיות בעל השליטה ב"ישראל היום" כל עוד אינו תושב ישראל.

את הצעת החוק הזאת יזם עופר נמרודי, המוציא לאור של "מעריב", שנפגש לפני כחודשיים עם כמה חברי כנסת בהם רותם, חסון ובן סימון. בשבוע שעבר אמרו רותם וחסון כי לא יבקשו לקצר את הליכי החקיקה, כך שהצעת החוק תועלה להצבעה בקריאה הטרומית בתחילת מארס 2010, לפני שהכנסת תצא לפגרת פסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully