וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינואר 2010: עלייה של 31% בפריים טיים רביעי-שבת

ענת קם

2.2.2010 / 16:54

זאת בהשוואה לינואר 2009. בתחילת השנה החליפו רשת וקשת את ימי שידור בינהן וקשת החלה לשדר בסוף השבוע. ממוצע הצפיה של קשת בחודש החולף 25.6%, רשת 19%

הצפיה בטלוויזיה בקרב משקי הבית היהודיים בחודש האחרון עלתה ב-4% ביחס לחודש ינואר 2009, כך עולה מסיכום נתוני הצפייה בטלוויזיה בחודש ינואר 2010, החודש הראשון לחילופי הימים בין רשת וקשת. חילופי הימים היטיבו עם שתי הזכייניות שהציגו עלייה בנתוני הצפייה של תכניות ששובצו בימים חדשים וכצפוי, מעברה של קשת לשדר בימים רביעי-שבת העלה את ממוצעי הצפייה בימים אלו.

ממוצע הצפייה החודשי בפריים טיים של קשת עומד על 25.6%. ממוצע הצפייה של רשת בחודש זה הוא 19% ושל ערוץ 10 5.9% בלבד. בטבלת עשר התכניות עם ממוצע הצפייה החודשי הגבוה ביותר ישנן חמש תכניות של קשת: משדרי ההדחה ומשדרים רגילים של "האח הגדול" במקומות הראשונים, "ארץ נהדרת" במקום השלישי, "עובדה" במקום השביעי ושידורים חוזרים של לקטי "מונית הכסף" במקום העשירי.

לרשת שלוש תכניות בטבלה: "כלבוטק" במקום החמישי, "רוקדים עם כוכבים" במקום השישי ו "משפחה חורגת" במקום התשיעי. לחברת החדשות שתי נציגויות, מהדורת חדשות השבת במקום הרביעי והמהדורה המרכזית במקום השמיני.

המרוויחה הגדולה: חדשות 2

חילופי הימים בין הזכייניות העלה את ממוצע הרייטינג בפריים טיים של הימים רביעי-שבת ב-31% ביחס לינואר אשתקד, מ-19.6% ל-25.6%. במקביל ירד ממוצע הצפייה בפריים טיים של הימים ראשון-שלישי ב-16%, מ-22.6% ל-19%. שתי הזכייניות העלו את ממוצעי הצפייה בפריים טיים ביחס לינואר 2009, קשת ב-13% ורשת ב-17%.

מהדורות החדשות של סוף השבוע הרוויחו מחילופי הימים. ממוצע הצפייה ב "אולפן שישי" בינואר האחרון עומד על 19%, כשהוא משודר לפני "ארץ נהדרת" המצליחה, לעומת 16.6% בדצמבר 2009, אז שודר בערב של רשת. מהדורת חדשות השבת מרוויחה מהשיבוץ לפני "האח הגדול" וממוצע הצפייה בה בינואר האחרון עומד על 25.3% לעומת 18.8% בדצמבר.

רשת הרוויחה יותר מהמעבר

גורם תקשורתי התייחס לנתוני הצפייה בטלוויזיה בחודש ינואר ואמר לוואלה! ברנז'ה: "שתי הזכייניות הרוויחו מהמעבר אבל רשת הרוויחה יותר, גם כי הרייטינג שלה ביחס לעצמה עלה יותר מהרייטינג של קשת ביחס לעצמה וגם כי ההוצאות שלה פחתו עם המעבר לשלושה ימים. לקשת יש לוח מאוד מושקע ומאוד יקר שהעלייה בהוצאות שהוא דורש לא בהכרח מתקזזת עם העלייה בהכנסות בעקבות המעבר. צריך לזכור שבינואר שעבר הייתה מלחמה ולא שודר 'האח הגדול', מה שהשפיע על נתוני שתי הזכייניות".

הגורם הוסיף כי "ינואר השנה מאוד חלש מבחינת דקות פרסום. ינואר הוא באופן קבוע חודש חלש אבל השנה הוא חלש במיוחד וזה יכול לפגוע בשני הגופים". עוד אמר הגורם: "בגלל הפוקוס על 'האח הגדול', 'ארץ נהדרת' נחלשה ביחס לעצמה ולפעם הקודמת שהיא שודרה בימי שישי בערב, בינואר 2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully