וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הקטן ילך לישון מוקדם

ענת קם

2.2.2010 / 23:40

ביטול תכניות מוזיקה בשעה 22:00 בלילה, מעבר לשידור ממחשב וסגירת האולפנים בתל אביב בשעות הערב. רשות השידור מתכוננת להחרפת צעדי החירום בקול ישראל

תחנות המוזיקה של קול ישראל עשויות לעבור כבר ביום ראשון הקרוב לשידור באמצעות מחשב החל מהשעה 22:00. בשעה יסגר אולפן קול ישראל בתל אביב והוא יפתח מחדש ב- 06:00. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי היום (שלישי) החליטה הנהלת הרשות להתקדם לשלב הבא במדרג צעדי החירום שנועדו לצמצם את הוצאות הרשות, המצויה בגירעון חמור. הועד המנהל ברשות אישר להחיל צעדים אלו כבר ב-1 בפברואר אולם ביום חמישי האחרון חלה התקדמות בדיוני הרפורמה ובהנהלת הרשות העדיפו לדחות את הצעדים. ברשות ממתינים כעת לתוצאות הפגישה עם אנשי האוצר וההסתדרות שתתקיים מחר, במסגרת השלבים המכריעים של דיוני הרפורמה, אז יוחלט אם להחיל את הצעדים כבר ביום ראשון או להמתין עמם תקופה נוספת.

התחנות שיעברו לשדר באמצעות מחשב הן FM88, רשת ג' וקול המוזיקה. משמעות ההחלטה היא הסרת תכניות מוזיקה רבות, בהן "נחצ'ה בגימל" בהגשת נחצ'ה היימן, "חפלה ישראלית", "מסיבת ריקודים ישראלית" עם איתן גור, "רוק בישראל" ועוד, המשודרות ברשת ג' שעוברת כיום לשידור מחשב רק בשעה 01:00. מהתחנה FM88 יוסרו התכניות "ביטניק" עם יואב יפת, "ראשונים" עם ירון מנשה ועוד.

משמעות סגירת אולפני קול ישראל בתל אביב החל מהשעה 22:00 היא שכל שידורי האקטואליה יועברו מהאולפן בירושלים, ובמקרה של אירוע חדשותי במרכז או ריאיון דחוף לאחר שעה זו הם יועברו באמצעות הטלפון. רדיו רק"ע ורשת ד' ימשיכו לפעול עד חצות מאחר שהן משדרות אקטואליה.

רשות השידור החליטה לפני כחודשיים על שורה של צעדי חירום לצמצום הוצאותיה, שיוחלו באופן הדרגתי בין החודשים ינואר-מרץ. הצעדים החמורים ביותר, שייכנסו לתוקף בעוד כחודש אם לא תחול התקדמות משמעותית בדיוני הרפורמה, כוללת קיצור מהדורת "מבט" לרבע שעה, סגירת רשתות רדיו ועוד. הרשות נדרשה לקצץ בהוצאותיה מאה מיליון שקל על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר בשל העיכוב ברפורמה, שאם תצא לפועל תזכה את הרשות במימון מהאוצר וכן תקטין ממילא את הוצאותיה. בנוסף, הועד המנהל מחייב את הנהלת הרשות לפעול תחת תקציב מאוזן וההנהלה שמעוניינת לפגוע בשידורים מעט ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully