וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 מציגים: המקור

ענת קם

3.2.2010 / 11:03

חדשות 2 פנתה לבית המשפט בעקבות צו של המשטרה המחייב אותה להעביר חומרי גלם הנוגעים לחקירת גואל רצון, ששודרו באולפן שישי: "נושא אי חשיפת מקור הוא בנפשנו"

חברת החדשות של ערוץ 2 פנתה לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה לבטל החלטה שמחייבת אותו לחשוף מקורות בפרשת גואל רצון. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בימים האחרונים פנתה המחלקה המשפטית של חברת החדשות באמצעות עורכת הדין עדי אלון לבית המשפט, שנתן בשבוע שעבר לבקשת המשטרה צו המורה לחברת החדשות להעביר חומרי גלם של תיעוד טלוויזיוני, בו עדות של אחת מנשותיו של רצון שמספרת כי קיימה עמו יחסי מין בעודה קטינה. לטענת חברת החדשות, העברת החומרים עלולה לחשוף את המקורות והנשים שדבריהן שודרו.

מהדורת "אולפן שישי" שידרה לפני כשלושה שבועות תיעוד בלעדי של שיחה בין שתי נשים שהתגוררו בביתו של גואל רצון. אחת הדמויות העידה בשיחה כי עוד כשהייתה קטינה בת 14 קיים איתה רצון יחסי מין ותקף אותה מינית בהזדמנויות שונות. האישה סיפרה כי באותה תקופה התגוררה בביתו של רצון יחד עם אמה שיחד עם שאר הנשים הבגירות ששהו בבית לא סייעו לה לחמוק ממנו ולא מנעו ממנו את מעשיו. מערכת "אולפן שישי" התחייבה אז שלא לחשוף בשום דרך את זהותן ובשידור תמונתן טושטשה וקולן עוות.

מספר ימים לאחר השידור ניתן הצו על ידי בית המשפט ובהמשך אף התקיימה פגישה בין שניים מחוקרי הפרשה לבין מערכת התכנית. בפגישה אמרו נציגי המשטרה כי משמעות העברת החומרים לידיהם עשויה להיות גם חשיפת המתלוננות בפני רצון עצמו, מפני שההקלטה עלולה להגיע לידי פרקליטיו כחלק מחומרי החקירה לאחר הגשת כתב האישום נגדו. בפגישה הבהירו נציגי "אולפן שישי" לחוקרי המשטרה שיסכימו לסייע לחקירה כל עוד לא תיחשף זהותן של הנשים והדגישו את חשיבות החיסיון העיתונאי. נציגי המשטרה התעקשו לקבל את החומרים ובתום הפגישה הוחלט בחברת החדשות לפנות לבית המשפט.

גורם בחברת החדשות אמר בנושא: "איננו ממהרים בשום עניין לבקש סעד מבית המשפט, ואולם נושא אי חשיפת מקורות הוא בנפשנו". במחוז תל אביב של המשטרה המנהל את חקירת פרשת גואל רצון סירבו להתייחס לפרשה כל עוד החקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully