וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו טונה

ענת קם

7.2.2010 / 11:45

פרסום סמוי לשח"ל ב"הבורר" עלה ל-HOT בקנס על סך 90 אלף שקל, עוד בהפרות של החברה: פרסום סמוי לטונה, לשוקו שוק וסיווג לא ראוי של תכניות

מועצת הכבלים והלווין קנסה את HOT ב-90,300 שקל בעקבות תוכן פרסומי של חברת שח"ל בסדרה "הבורר". המועצה קבעה כי החברה ביצעה שורה של הפרות נוספות שכוללות תוכן פרסומי של "שוקו שוק" בפרומואים של השעשועון "סיימון" בערוץ ביפ וכן תוכן פרסומי לטונה ויליגר בעונה הראשונה של "הבורר". כמו כן כוללות ההפרות שידור פרומואים ל "סיימון" בערוץ ביפ בשעות שידור לא ראויות ואי-סיווגו לקבוצת גיל בניגוד לנדרש בהתאם לתכנים המשודרים בו. הפרומו מראה מושאי חיקוי שאינם ראויים לצפייה מתחת לגיל 18, ללא סיווג ובשעות אחר הצהריים. בחלק מהבדיקות פתחה המועצה בעקבות תחקיר של העיתונאית צאלה קוטלר במוסף G של גלובס.

המועצה גם קבעה כי ערוץ 24 הפר את חוק הסיווג בשידור התוכנית "מה ש'תה שומע" של אסי עזר, שכן התוכנית לא סווגה כלל, וכי נכללה בה פרסומת סמויה אסורה, וזאת בניגוד לכללי התקשורת. המועצה לא הטילה עדיין קנסות בעקבות הפרות אלו, אולם בהמשך הטיפול של מחלקת האכיפה במועצה ובהתאם לתגובת HOT וערוץ 24 יוחלט אם להטיל קנסות בעקבותיהן.

יושב ראש המועצה ניצן חן: "המועצה שמה לה למטרה להלחם במגמה המתמשכת של הכללת תוכן שיווקי כחלק אינטגרלי, כביכול, ממהלך העלילה, המבוצעת מבלי שהצופים כלל יהיו ערים לעובדה שבפניהם מוצגת פרסומת. פעילות זו עומדת בניגוד לכללי התקשורת, והמועצה תמשיך לפעול בנחישות כנגד פרסום סמוי שכזה".

מ-HOT נמסר בתגובה: "אכן קיבלנו ונשלם את הקנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully