וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות תחדד חשיבות טשטוש זהות קטינים

ענת קם

7.2.2010 / 12:52

שני תת סעיפים צפויים להתווסף לתקנון האתיקה של המועצה, במידה שיאושרו, תבוטל הצעת החוק הקוראת לאסור כליל צילום קטינים

שני סעיפים שיחדדו את חשיבות טשטוש זהות קטינים יתווספו בקרוב לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות. תת הסעיפים שיתווספו יגדירו ויחדדו את משמעות הטשטוש וביצועו. הסעיף הראשון קובע שמשמעות אי פרסום צילום ופרטים מזהים היא הסתרה או טשטוש מוחלט של כל פרט העלול להסגיר את זהותו של הקטין, ויחייב טשטוש כל הפנים וטשטוש קולו כך שלא ניתן יהיה לזהותו. הסעיף השני קובע שהעורך האחראי בכל כלי תקשורת יבדוק כל ידיעה שנוגעת לקטינים ועלולה לפגוע בשמם על מנת לוודא כי זהות מטושטשת כנדרש. הסעיפים יובאו לאישור המועצה בישיבתה הקרובה.

במידה שיאושרו שני הסעיפים החדשים, תבוטל הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אורי אריאל, אריה אלדד, זבולון אורלב ואלי אפללו שביקשה לאסור כליל על צילום קטינים. ההצעה זכתה להתנגדות מטעם כלי התקשורת שטענו כי האיסור ישבש את עבודת הצלמים ויקשה עליהם. בדיון של הועדה לזכויות הילד בהצעת החוק שהתקיים לפני כחודש הוחלט שמועצת העיתונות וועדת העורכים יגבשו הצעה לתיקון המצב הנוכחי מבלי להידרש להליכי חקיקה, כיוון שבתקופה האחרונה הרבה כלי התקשורת לא להקפיד על טשטוש זהות הקטינים. ההצעה של שני הגופים כוללת עדכון תקנון האתיקה בשני הסעיפים על מנת לחדד את חשיבות טשטוש פרטי קטינים.

חבר הכנסת דנון הביע היום את שביעות רצונו מהפשרה שהושגה ואמר: "פרסום בתקשורת יכול לפגוע בצורה בלתי הפיכה בילדים, שכל פשעם היה היותם קורבן לפדופיל, למתעלל סדרתי וכדומה. כנראה שלעיתים שיקולי רייטינג מהולים במירוץ אחר הדד-ליין גרמו לרשלנות בקרב עורכי החדשות ולנזק עצום לקטינים. כולי תקווה שהנהלים החדשים יבטיחו את ביטחון הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully