וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד מדיניות שידורי הספורט החדשה

ענת קם

7.2.2010 / 15:51

בית המשפט העליון המליץ לעותרים, בהם ההתאחדות לכדורגל, להמתין לדיון המחודש, שנקבע לחודש נובמבר 2010

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את בקשת ההתאחדות הישראלית לכדורגל לצו ביניים נגד מדיניות שידורי הספורט החדשה של המועצה לשידורי כבלים ולווין. בעתירה שהוגשה לפני כחודש באמצעות עורכי הדין ברוך כצמן, יהב דרורי וניר סלע דרשה ההתאחדות, יחד עם חברת שיווק זכויות השידור ספורט פייב ו-32 קבוצות כדורגל משתי הליגות הבכירות, את התערבות בית המשפט בהחלט המועצה להחיל מדיניות חדשה הנוגעת לשידור אירועי ספורט בערוצים בתשלום. העותרים טענו כי החלטת המועצה פוגעת בציבור האוהדים, לוקה בחוסר סבירות קיצוני והתקבלה ללא תשתית עובדתית מקיפה.

השופט אשר גרוניס המליץ היום לעותרים לשקול למשוך את עתירתם ואם ירצו, לשוב ולהגישה לאחר שהמועצה תקיים דיון מחודש במדיניות השידורים, בחודש נובמבר 2010. בהחלטתו כתב השופט גרוניס כי סיכויי העתירה להתקבל נמוכים: " דומה שבשל האופי המורכב של העניין יפה עשתה המועצה שמראש קבעה כי תיעשה בחינה מחדש לאחר שנה. הניסיון שיצטבר במהלך השנה, כך נראה, יאפשר לערוך תיקונים והתאמות, ואולי שינוי דרסטי של ההחלטות, אם משיבה 1 תמצא שיש לעשות כן". השופט גרוניס אפשר לעותרים להודיע לבית המשפט על החלטתם בתוך עשרה ימים.

עתירת ההתאחדות, ספורט פייב וקבוצות הכדורגל מתייחסת למדיניות שידורי הספורט החדשה בכבלים ובלווין שנכנסה לתוקף בחודש נובמבר האחרון. ההחלטה מעגנת, בין היתר, את חובת ערוץ הספורט להעמיד את הערוצים הפתוחים שהוא מפעיל בראש סדר העדיפויות ולמקד בהם את עיקר תכניו האיכותיים, על מנת למנוע זליגת תכנים לערוצים בתשלום. להחלטת המועצה צורפו רשימת אירועים שחובה לשדר בערוצים הפתוחים 5 ו-5+ ורשימת אירועים שאסור לשדר בערוצים בתשלום. אחת הטענות שהעלו העותרים היא שיישום המדיניות החדשה יפגע משמעותית בהכנסות ממכירת זכויות השידור, שיוביל לפגיעה בקבוצות הממומנות מהכנסות אלה, בשל ההגבלה על הערוצים בהם יוכלו משחקים מסוימים להיות משודרים. בנובמבר 2010 תשוב המועצה ותבחן את המדיניות.

יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן הביע שביעות רצון מן ההחלטה. טרם התקבלה תגובת ההתאחדות לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully