וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס רגב: "העיתונאים הפכו כלי בידי מוזס"

ענת קם

7.2.2010 / 22:03

העורך הראשי של ישראל היום ובעל העיתון שלדון אדלסון תקפו בטקס פרסי אגודת זכות הציבור לדעת את העיתונים ידיעות ומעריב. שר האוצר יובל שטייניץ: "לעיתונות הישראלית יש דרך ארוכה"

"העיתונאים הפכו לכלי משחק בידי מו"לים ואינטרסנטים, במיוחד בידי מו"ל אחד, מר נוני מוזס, שמשנה לשנה מתחזק כוחו עד שהפך למונופול. מתבשם מהכח, ממליך מלכים, מתגמל ומעניש, מרומם ומשפיל וגם מתרגם את כוחו לכסף בקופתו", כך אמר הערב העורך הראשי של ישראל היום עמוס רגב בטקס פרסי האגודה לזכות הציבור לדעת. הפרסים הוענקו הערב (ראשון) בבית ציוני אמריקה בתל אביב במעמד שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ.

בפתח דבריו תקף רגב, שקיבל את פרס ביקורת התקשורת, את הקו השמאלני לדעתו של התקשורת: "בשנים האחרונות הוטל צל כבד של אחדות המחשבה על התקשורת. צל של מונופול מחשבתי. 'אלכסונים' אני קורא לזה. החוטים שנמשכים מאחורי הקלעים, הנסתרים מעין הקורא או הצופה. הסיבות האמיתיות שגורמות לכלי התקשורת לתקוף או לא לתקוף, לרומם או להשפיל, להבליט או להצניע, להדפיס או להשליך לפח. ויש כמה אלכסונים כאלה. אולי זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל קל לטעון שהתקשורת שמאלנית. עובדה: ב-17 השנים מאז תהליך אוסלו הפך מטבע הלשון 'תהליך השלום' למעין מילות קוד שהשימוש בהן גורר תגובה פבלובית מיידית. וכי מי לא בעד 'תהליך השלום? רק מי שלכאורה הוא מחוץ למחנה. כך נוצרה אנומליה בתקשורת הישראלית: רוב מכריע של כלי התקשורת, ורוב מכריע של העובדים בתקשורת משוכנעים בצדקת דרכם, משל עשרת הדיברות בידיהם בלבד. כך הפכה התקשורת לבועה, למקהלה המזמרת שיר אחד. הם לא הבינו שהם מסתגרים בתוך בועה ומתנתקים מהמציאות שבחוץ. מתנתקים מהקוראים והצופים. מתנתקים מהעם... גם אם רובם אכן האמינו בצדקת דרכם, למרות המציאות הקשה - וזו זכותם, הרי שכולם לא הבינו את הסיפור האמיתי, את הציניות, את האלכסונים".

אדלסון: "אני לא רוצה לומר לאף אחד מה לכתוב ואיך"

בעל ישראל היום שלדון אדלסון שנכח באירוע, התייחס גם הוא לקו הפוליטי של התקשורת בישראל: "באתי לישראל מאות פעמים ונפגשתי עם מאות חברים ומשהו נראה לי מוזר. הדעות הפוליטיות של כולם לא הסתדרו לי עם מה שראיתי בתקשורת. למה השוני? מעריב, ובמיוחד ידיעות, לא היו באותו דף עם המציאות... מצאתי שהם רחוקים מהמציאות. במיוחד אחד העיתונים עובד בשיטה של המקל והגזר. אם תפעל למען האינטרסים שלי, תתוגמל. אחרת, מגיע המקל. בישראל היום אנחנו גאים להיות העיתון הראשון, חוץ מעיתון הארץ, שיש לו הוגנות ואמינות. עיתונים בהם המו"לים לא אומרים לעורכים מה לכתוב ואיך. אני לא רוצה לומר לאף אחד מה לכתוב ואיך".

אדלסון התייחס לסיקור פרשת העוזרת של שרה נתניהו: "בסולם של 1-10 מבחינת דעות ימניות אני בערך 6. זה שלא כתבנו על שרה זה לא אומר שאנחנו בעד ביבי. אנחנו רוצים להנחיל רמה גבוהה של עיתונות הוגנת ואמינה". בסיכום דבריו התייחס מו"ל העיתון להמעצ החוק שתגביל בעלות זרה על עיתונים: "אין לי אף אינטרסים כלכליים בישראל. אין לי דוחות חניה שאני צריך שיבטלו לי ואין לי דוחות מהירות. ילדי הם ישראלים וחלקם כבר שירת בצה"ל וחלקם צפוי לשרת. הסיבה היחידה לפעילותי כאן היא ציונות ודאגה לעתיד המדינה".

שטייניץ: "לתקשורת האמת חשובה פחות מהסנסציה"

שר האוצר, יובל שטייניץ אמר באירוע: "לעתים יש תחושה שלתקשורת האמת פחות חשובה מהסנסציה, מהאטרקטיביות ומהרכילות". לדבריו, הכבוד לאמת והמחויבות לאמת צריכים להיות נר לרגלינו והדבר כרוך במידה רבה של ספקנות, בדיקה ואימות הדברים. "פה יש לעיתונות הישראלית עוד דרך ארוכה". לדברי שטייניץ תקשורת מרובת ערוצים היא תנאי בסיסי לחברה פתוחה שאנו רוצים לקיים במדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully