וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנאי קולי"ש לא מאפשרים שידור ממקום הפיגוע בצומת תפוח

ענת קם

10.2.2010 / 15:01

גורם בועד: "אם היה כאן עניין של ביטחון המדינה, או אם הדיווח מהשטח היה יכול להציל מישהו מפגיעה היינו מעבירים את השידור בלי לחשוב פעמיים"

טכנאי קול ישראל לא איפשרו להעלות לשידור עד ראייה לפיגוע הדקירה בצומת תפוח בשומרון כחלק מהעיצומים שהם נוקטים. בשעה זו מדווחים כלי התקשורת על הפיגוע, בו נפצע אדם אחד באורח אנוש ולאחר מכן מת מפצעיו. מאחר שעד הראייה דיווח מהשטח באמצעות טלפון סלולרי, הטכנאים סירבו להעביר את דיווחיו באופן ישיר. במקום זה נשלח הכתב בשטחים ברק אופיר לברר פרטים על האירוע ולהעבירם למערכת רשת ב' כדי שיוקראו באולפן. לאחר מכן נסע אופיר לשטח בליווי ניידת שידור וטכנאי, ומשלב זה איפשרו הטכנאים את השידור. בימים האחרונים החלו טכנאי קול ישראל בעיצומים בתגובה להחלטת הנהלת רשות השידור על צעדי החירום ובמסגרתם לא מעבירים דיווחים או ראיונות באמצעות הטלפון.

גורם בועד טכנאי הרדיו אמר לוואלה! ברנז'ה: "אם היה כאן עניין של ביטחון המדינה, או אם הדיווח מהשטח היה יכול להציל מישהו מפגיעה היינו מעבירים את השידור בלי לחשוב פעמיים. אבל זה דיווח עיתונאי, דיווח שאחרי האירוע, ואין לנו שום סיבה לשדר אותו חוץ מהרצון של ההנהלה שנפתח את הרגליים ונתקפל. אנחנו לא נתקפל ואף נחריף את הצעדים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "פעם נוספת טכנאי הרדיו נוטלים לעצמם תפקיד של עורך שעה שאת עבודתם הם לא מבצעים. גם אם מתנהל ויכוח, קשה וכואב ככל שיהיה בסוגיות הנוגעות לרפורמה ולתכנית החירום, צריכים טכנאי הרדיו להבין כי לרדיו יש תפקיד חשוב, בפרט באירועים ביטחוניים ובפרט כשיש נפגעים. הטכנאים כעובדי הרדיו צריכים לפעול באחריות ולא רק לקבל שכר.

"המקרה הזה מעיד היטב על המשך רצונם של הטכנאים לנהל את רשות השידור. לצערנו, גם כאשר מתרחש אירוע ביטחוני, הם נוטלים לעצמם את הזכות לשלול מהמאזינים מידע חשוב וחיוני, כל זאת בשם דרישות שאין להן אחיזה במציאות. הנהלת רשות השידור שבה ומדגישה כי הטכנאים מקבלים שכר בעבור העבודה שהם מבצעים וכי לא ישולם להם שכר בעבור פיקציות".

(עדכון אחרון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully