וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה של 53% בתלונות למועצת הכבלים והלווין ב-2008

ענת קם

10.2.2010 / 15:39

עיקר הפניות עסקו בנושאי תשלום ומקצתן בתוכן. סך הכל השקיעו HOT, yes וערוצים 9, 24 ו-99 כ-313 מיליון שקל בהפקות מקור

HOT ו-yes השקיעו ב-2008 בהפקות מקור מעבר למחויבויותיהן הרגולטוריות, כך עולה מדו"ח המועצה לשידורי כבלים ולווין לשנת 2008 ובסך הכל הושקעו בהפקות מקור בטלוויזיה הרב ערוצית 313 מיליון שקל. לדברי יושב ראש המועצה, ניצן חן: "האתגר שעומד לפתחינו לשנים 2009 ו- 2010 הוא התמודדות עם האתגרים הרבים שבפני הטלוויזיה הרב ערוצית, החל מהמשבר הכלכלי שנתן אותותיו גם בשוק זה, וכלה בחבילה הצרה, החבילה החינמית (DTT) ושאלת הפרסום בכבלים כמו גם הסדרת שידורים בפלטפורמות וטכנולוגיות חדשות".

HOT: מצטיינים, אבל עונים לאט

חברת הכבלים עומדת זו השנה השישית ברציפות במרבית חובותיה והשקיעה 159 מיליון שקל בהפקות מקור, סכום הגבוה ב-4% מהמוטל עליה, ושידרה 1,040 שעות הפקה מקומית, כמעט כפול מהמכסה הקבועה בחוק. מתוך סכום זה השקיעה HOT 134 מיליון שקל בערוצי הבסיס, סכום הגבוה ב-17% מחובתה, ועמדה גם בחובת ההשקעה בהפקת סדרות דרמה, דרמות מורכבות וסדרי תעודה, כמו גם בחובת ההשקעה בהפקת סרטי טלוויזיה, סרטי קולנוע, דרמות מורכבות ומיני דרמות וסרטי קולנוע ישראלים. בהפקות מקומיות בתחומי המדע, המוסיקה, התרבות והאומנות, השקיעה HOT כ-11.5 מיליון שקל, סכום הגבוה ב-86% מחובתה. HOT לא עמדה בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות בערוצים לגיל הרך, שם השקיעה 13% פחות מהנדרש, וכן לא עמדה בחובת ההשקעה בסרטי תעודה מורכבים.

במהלך 2008 נקבעו ל-HOT 19 הפרות שרובן עוסקות בפרסומת וקידום מותגים ובשיבוץ תכנים בניגוד לסיווגם. המועצה הטילה על HOT קנסות על פרסומת וקידום בתכניות "בובות", "חשופים" ו "בובות חדר הלבשה", כשגובה כל קנס עומד על כ-90 אלף שקל. כמו כן קיבלה HOT הפרות על אי עמידה בכללי שידורי הספורט בערוצים הפתוחים. החברה נמצאת בהליך ברור בנוגע לזמן ההמתנה על הקו במוקד השירות.

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו מאמינים ביצירה מקורית וגאים בהפקות המצוינות ופורצות הדרך שלנו שמפארות את לוח השידורים של HOT וזוכות להכרה בארץ ובחו"ל. כמיטב המסורת, גם השנה השקענו מעבר למחויבויותינו הרגולטוריות".

yes: חוסר בהשקעה בערוצי מפיקים עצמאיים

חברת הלווין השקיעה ב-2008 בהפקות מקור 119 מיליון שקל, מתוכם הוכרו על ידי המועצה 109 מיליון שקל, סכום הגבוה בכ-12% מהחובה המוטלת עליה, ושידרה 961 שעות הפקה מקומית, פי שלושה מהנדרש. המועצה לא הכירה ב-10 מיליון שקל משום שהם הושקעו בערוצי הבית של החברה ולא בערוצים העצמאיים ולכן לא נכנסו לחישוב ההשקעה בהפקות המקור.

החברה לא עמדה בחובת ההשקעה בערוצי מפיקים עצמאיים והשקיעה סכום הנמוך ב-5% מהחובה, אך עמדה בחובת ההשקעה בערוצי הבסיס עם השקעה של כ-98 מיליון שקל, סכום הגבוה בכ-34% מחובתה על פי הכללים. החברה עמדה גם בחובת ההשקעה בהפקות לגיל הרך, לילדים ולנוער. yes לא עמדה בחובתה להשקיע בהפקת סרטי טלוויזיה, סרטי קולנוע, דרמות מורכבות ומיני דרמות והשקיעה בקטגוריה זו סכום הנמוך ב-82% מחובת ההשקעה. כמו כן לא עמדה בחובתה לשידור ראשוני של הפקות מקומיות בחגים. yes עמדה בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות בתחומי המדע, המוסיקה, התרבות והאומנות והשקיעה סכום הגבוה ב-89% מחובתה בהפקות אלו.

המועצה קבעה ל-yes 10 הפרות ב-2008, שעסקו בפרסום וקידום מותגים, שיבוץ בניגוד לסיווג ואי עמידה בכללי שידורי הספורט בערוצים הפתוחים.

מ-yes נמסר בתגובה: "פעם אחר פעם, מוכיחה yes כי היצירה המקורית היא מרכיב חשוב ומרכזי בעשייה הטלוויזיונית ומשקיעה בו רבות, אף מעבר לנדרש, ודואגת כי יהיה נגיש לכלל לקוחותיה".

ערוץ 24: חוב מצטבר של 23 מיליון שקל מאז 2004

ערוץ המוזיקה 24 עבר במהלך 2008 שינוי משמעותי, עם רכישת זכיינית ערוץ 2 קשת 45% ממניותיו לקראת סוף השנה. עם זאת, הערוץ לא עמד גם בשנה זו במחויבויותיו והשקיע בהפקות מקומיות 20.8 מיליון שקל, סכום הנמוך ב-13% מהנדרש. כמו כן לא עמד הערוץ בחובתו להשקיע בהפקות תעודה בנושאי מוסיקה ישראלית והשקיע 379 אלף שקל בלבד, סכום הנמוך ב-81% מחובתו. יחד עם זאת הערוץ עמד בחובת ההשקעה בהפקות איכות בנושאי מוסיקה ישראלית כמו גם, בחובות שידור יצירות מוסיקה בעברית, שידור 24 שעות ביממה, הפקת קליפים לשירים חשובים ועוד.

לערוץ יש חובות מצטברים משנת 2004 העומדים על כ-23 מיליון שקל, שלא הוחזרו בשנת 2008. בגין אי העמידה בחובות ההשקעה בהפקות מקור ותכניות תעודה נפתחו נגד הערוץ הליכי הפרה.

מערוץ 24 נמסר בתגובה: "כידוע, בתחילת 2009 הושק הערוץ מחדש. השנה האחרונה הייתה שנה תקדימית מבחינת היקף ההשקעה בתוכן מוסיקלי והשלמת חובות עבר. גם ב-2010 הערוץ ממשיך במגמת ההשקעה במוסיקה ובתוכן מקורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ערוץ 9: אין עמידה במחויבויות להפקות מקור

הערוץ לא עמד בשנת 2008 בחובות ההשקעה בהפקות מקור והשקיע 17.5 מיליון שקל בלבד, סכום הנמוך ב-25% מהנדרש. עם זאת, הערוץ עמד בחובת שידור שעות הפקה מקומית בשידור ראשוני ואף שידר 280 שעות מעבר לנדרש. בנוסף, הערוץ עמד בחובתו לשדר הפקות מקומיות העוסקות בחברה, ובהוויה התרבותית של הציבור הדובר רוסית בישראל ושידר 893 שעות של הפקות אלה, 260% יותר מהנדרש. כמו כן הערוץ עמד במרבית חובותיו לעניין שידורים, תרגום, חדשות ואקטואליה.

לערוץ 9 חובות מצטברים משנת 2004 בסכום כולל של כ-10 מיליון שקלים. חובות ההשקעה בהפקות מקור יוחזרו על פי החלטת המועצה עד סוף 2010 וחובות ההשקעה בתעודה ודרמה יוחזרו בין השנים 2010-2012.

לאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, מסר בתגובה: "ערוץ 9 מקפיד לפעול בהתאם לחוק והמגבלות הרגולטוריות. בימים אלו עומדת פעילות הערוץ בסימן הפקת מקור חדשה בהשקעה חסרת תקדים של 4 מיליון שקל לציון 20 שנה לגל העלייה הגדול מחבר המדינות. זאת לצד המשך השקעה בהפקות מקור בתחומי הבידור, האקטואליה והחדשות".

מתלוננים יותר

המועצה קיבלה ב-2008 כ-2,600 פניות ציבור, עלייה של 53% משנה הקודמת. 46% מהפניות הופנו לחברת HOT ו-19% ל-yes. התלונות עסקו בעיקר בנושאי תשלום לחברות כולל חיוב יתר וקנסות יציאה. 60% מהפונים בנושאי כספים קיבלו זיכוי. ההסדר אליו הגיעה המועצה הוא שהחברה שאליה עבר הלקוח תישא בחיוב במדיה והלקוח חויב בחברה אותה עזב.

עוד תלונות שהתקבלו ב-2008 נגעו לזליגת תכנים בערוצי הספורט, שירות לקוחות לקוי ובעיות טכניות וקליטה. רק 8% מהתלונות נגעו לתכן ועסקו בערוצים שהוסרו, ובתכניות הכוללות מין ואלימות וסיווג וסימון משדרים.

על פי נתוני המועצה, בסוף שנת 2008 עמד מספר המנויים של HOT על 918 אלף מנויים ומספר המנויים של yes עמד על כ-560 אלף מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully