וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד העיתונאים נגד צעדי החירום בטלוויזיה

ענת קם

11.2.2010 / 18:48

לטענת העובדים, המטרה שמאחורי הצעדים היא סגירת רשות השידור וההחלטה על הסרת תכניות מלוח השידורים נגועה בחוסר סבירות קיצונית

ועד עיתונות הפקה בערוץ 1 פנה היום (חמישי) למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ולחברי הועד המנהל במחאה על צעדי החירום בטלוויזיה שייכנסו לתוקפם ביום ראשון הקרוב. העובדים טוענים כי המטרה שעמדה מאחורי צעדי החירום היא סגירת רשות השידור וההחלטה על הפסקת השידורים בערוץ 1 נגועה בחוסר סבירות קיצונית ואף בחוסר סמכות. הועד כותב כי ההחלטה תביא לחיסכון שולי בהוצאות הרשות, מאחר שמשמרות העובדים בשעות אלו קבועות מראש וממילא בשעה 23:00 משודרת תכנית קנויה. לדבריהם, "החיסכון המינורי של הורדת התכנית 'מהיום למחר', תכנית שהפכה לקאלט שאין דומה לה בנוף הטלוויזיוני, הינה החלטה שפוגעת יותר מכל בצופים משלמי האגרה".

הועד תוקף את החלטת הרשות להסיר את התכניות "מדד יומי" ו "מכל מקום, שהתקבלה לטענתם ללא אישור ועדת הטלוויזיה ומצביעה על "התנהלות פרועה, נטולת רסן". הועד קורא לועד המנהל להיות מעורב יותר בתהליך קבלת ההלטות ברשות: "הועד המנהל, יותר נכון שארית הועד המנהל (ארבעה מתוך שבעה), המכהן ללא יושב ראש וממלא ומקום, הינו בבחינת בובות על חוט המאשר כל החלטה, וזאת ללא כל הבנה בסיסית של חשיבות השידור הציבורי".

העובדים מתייחסים גם לתלות של הנהלת רשות השידור בפקידי משרד האוצר: "ישנה תחושה כי פקידי האוצר, המעכבים את הרפורמה, שולטים בכל החלטה ברשות השידור כולל בהחלטות ניהוליות המצויות בסמכותך ובסמכות הועד וכל זאת במטרה אחת - סגירת רשות השידור. כל פניה להנהלת רשות השידור זוכה לתשובה, 'צריך לבדוק באוצר'. מי המנכ"ל? אתה או אגף התקציבים באוצר? מזה שלוש שנים אנו מנהלים בנחישות מו"מ לקידומה של רפורמה, ונמצאים, וזו לא קלישאה על סף חתימה, אך כוונותינו ורצוננו בשינוי אמיתי זוכה לכתף קרה. מה הסיבה? אולי אין כוונה אמיתית של האוצר לרפורמה, האם חשבת על כך? אולי ישנה כוונה לסגור את רשות השידור ואתה רק כלי בידי כוחות גדולים וחזקים?". הועד קרא לשקלאר לעזוב את תפקידו אם אינו יכול לעמוד במטלת השמירה על השידור הציבורי.

שקלאר: "הפנימו את גודל השעה"

בהנהלת רשות השידור דוחים על הסף את הטענות וההאשמות לכאורה העולות ממכתבו של וועד עיתונות הפקה בטלוויזיה: "לחברי הוועד כמו גם לעובדים, ידוע היטב מצבה התקציבי הקשה ביותר של רשות השידור המחייב נקיטת צעדי ייעול וחיסכון שפוגעים בפעילות הרשות וכתוצאה מכך בלוח השידורים.

"הנהלת הרשות, עושה כל שביכולתה למזער את הפגיעה בעובדים ובלוחות השידורים ובעיקר בתכניות הדגל של השידור הציבורי, הנהלת הרשות תעשה כל מאמץ לשמור על השידור הציבורי ולהבריאו, מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר קורא לועדים להפנים את גודל השעה ולגלות אחריות ולהשלים את הדיונים על הרפורמה כדי להעניק לאזרחי ישראל שידור ציבורי ראוי לשמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully