וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "יש להחריף את הקיצוצים ברשות השידור"

ענת קם

14.2.2010 / 21:11

ועד הטכנאים אינו מאפשר את שידור משחקי אולימפיאדת החורף ומאיים שלא להפעיל את השידור המחזורי בשעה 23:00. גם ועד העיתונאים ברשות מאיים להתחיל בעיצומים

משרד האוצר טוען כי צעדי החירום שננקטים ברשות השידור אינם מספיקים ויש להחריפם על מנת להביא לקיצוץ המיוחל בהוצאות הרשות בגובה 100 מיליון שקל. בישיבה של הועד המנהל בה השתתף גם סגן הממונה על השכר באוצר ברק שטרוזברג טען שטרזברג כי יש להמשיך במתווה הרפורמה ובצעדי הקיצוץ ואף להחריפם. עם זאת, השבוע לא מתוכננת החרפה בצעדים, אולם בימים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים הנוגעים לצעדי החירום. על פי מדרגת הצעדים עליה הצהירה הנהלת הרשות לפני כחודש וחצי, בעוד כשבועיים צפויה החרפה משמעותית בצעדי החירום שתכלול בין היתר קיצור מהדורת "מבט" לרבע שעה בלבד.

עובדים ברשות השידור הביעו תמיהה על כך שפגישת הועד המנהל עם שטרוזמן התקיימה היום בדלתיים סגורות ללא נוכחותם של האחראית על הרופורמ ברשות השידור מיה גורן ומנהלי הרדיו והטלוויזיה אריה שקד ומשה מצליח.

הועד המנהל אמור היה לדון היום גם במהלך חילופי העורכים הבכירים שבוצע בתכניות חטיבת החדשות בערוץ 1 בשבוע שעבר, לאחר ששניים מחברי הועד העלו את הנושא לדיון. עם זאת, מאחר שהצעד מצוי בסמכותם המלאה של מנכ"ל הרשות ומנהל חטיבת החדשות בפועל יורם כהן, הנושא לא נידון.

נכון לעכשיו ועד הטכנאים בטלוויזיה אינו משדר את משחקי אולימפיאדת החורף ואף מאיים שלא להפעיל את לופ השידורים החל בשעה 23:00. ועד העיתונאים מאיים אף הוא לנקוד בעיצומים במחאה על הסרת תכניות האקטואליה מלוח השידורים וצמצום פעולות ניידות השידור. ברשות השידור ממתינים עדיין לפגישת הפסגה בין ההנהלה לבין נציגי משרד האוצר ובכירי ההסתדרות על מנת לקדם את חתימת הסכמי העבודה החדשים כחלק מהרפורמה. הנושא העיקרי שמצוי עדיין במחלוקת בין הצדדים הוא שאלת הגמישות הניהולית, שתאפשר למנהלי הרדיו לשבץ עובדים על פי שיקול דעתם וצרכי המערכת, בשונה מההסכמים הקיימים. לדברי בכיר ברשות, "מי שנמצא בעולם אנאכרוניסטי מפסיק לחיות. חייבים לאמץ נורמות שמתאימות למציאות החדשה".

שקלאר שלח היום לעובדי הרשות מכתב הנוגע לצעדי החירום ולדיוני הרפורמה, וקרא לעובדים לגלות אורך רוח ולתרום למאמץ ברשות: "אין לי ספק כי אתם חוששים מפני הבאות, אך אני מבקש להבטיח כי הן הנהלת הרשות, הן נציגות העובדים והן משרד האוצר עושים מאמצים רבים להביא את המשא ומתן לכלל סיום מוצלח שישמור על זכויות העובדים ויאפשר להנהלה ולמוסדות להנהיג את הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully