וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבי יוני

ענת קם

15.2.2010 / 13:50

ראש מטה שר הבטחון יוני קורן טוען כי עיתונאי מעריב בן כספית מנסה להשחיר את שמו הטוב. קורן תובע מהעיתון התנצלות ופיצוי כספי

ראש מטה שר הביטחון יוני קורן דורש התנצלות ופיצוי כספי בגובה חצי מיליון שקל ממעריב בעקבות כתבות של בן כספית אודותיו. במכתב ששלח היום באמצעות עורך הדין רם ז'אן ממשרד עמר רייטן ז'אן שגיא כהן ושות' טוען קורן, כי שתי כתבות שפרסם כספית בשבוע שעבר "רוויות שקרים גסים וסילופים רבים" וכי בבסיסן עומד הרצון להשחיר את שמו הטוב. קורן כותב כי כבר בנובמבר 2009, יומיים לאחר מינויו לראש המטה, כתב כספית כי המינוי לא ייגמר טוב" וכי עתה הוא מנסה להצדיק אמירה זו.

הכתבה הראשונה של כספית פורסמה ביום רביעי שעבר ועסקה ביחסים בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. בין היתר נכתב בה כי קורן מעורב בכמה מינויים בכירים במערכת הביטחון ואף מנסה לדאוג לעצמו לתנאי מנכ"ל. בפנייתו למעריב מדגיש קורן כי המינויים סוכמו זמן רב לפני כניסתו לתפקיד, כמו גם פרישתו של המנכ"ל פנחס בוכריס שכספית ייחס לו, וכי הטענה על הניסיון לאשר לו תנאי מנכ"ל חמורה ביותר ומציגה אותו כמושחת.

הכתבה השנייה פורסמה במוסף השבת של העיתון ביום שישי האחרון, ובמכתבו מפרט קורן שורה של מה שהוא מכנה "בדיות" לכאורה שהופיעו בה. בין היתר מוחה קורן על הטענה לפיה הוא לא היה מעורב בניצחון של ברק בבחירות 1999 וכן על טענות כספית הנוגעות לסגנון העבודה שלו שכולל פנייה לבכירים בטענה ש "אנחנו מחפשים אנשים בראש לנו" ולאחר מכן מדיח אותם מתפקידם. קורן אף מציין כי לא היה לו כל קשר לעזיבתו של היועץ הבכיר שלום קיטל, שעזב את לשכת ברק זמן קצר לאחר כניסתו של קורן לתפקיד. במכתבו מתייחס קורן גם לא דיוקים לכאורה בטענות של כספית הנוגעות לאישור תקנים ותנאים בלשכת ברק. קורן טוען כי כספית או כל גורם ממעריב לא פנה אליו בבקשת תגובה לטענות ודורש פרסום התנצלות בתוך 48 שעות ופיצוי כספי.

ממעריב נמסר: "לא קיבלנו פנייה מטעמו ולכן אין ביכולתנו עדיין להגיב". בן כספית סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully