וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 עיתונאים נהרגו במהלך עבודתם ב-2009

17.2.2010 / 13:06

על פי דו"ח הועדה להגנת עיתונאים, מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר מאז החל התיעוד לפני 30 שנה. עוד עולה מהדו"ח כי 150 עיתונאים נמצאים במאסר

70 עיתונאים נהרגו ברחבי העולם במהלך עבודתם ב-2009, כך עולה מדו"ח הועדה להגנת עיתונאים. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז החל התיעוד לפני 30 שנה. המספר הגבוה נובע בעיקרו ממותם של 31 עיתונאים במתקפת טרור בפיליפינים. על פי הדו"ח, 150 עיתונאים נמצאים כעת במאסר, מתוכם 60 באיראן. הועדה טוענת כי למעשה הרשויות במדינה הפכו את העיתונות לפשע.

על פי נתוני הועדה, עיתונאים באתרי אינטרנט היו חשופים בעיקר לדיכוי והיוו למעלה ממחצית מעובדי החדשות הכלואים ברחבי העולם. סין היא בין המדינות המובילות בכליאת עיתונאים עם 24 עיתונאים מוחזקים בשנת 2009, כשלצדה גם קובה, אריתריאה ובורמה. ה-BBC מדווח כי בועידת חדשות שהתקיימה במטה האו"ם בניו יורק אמרו נציגי הועדה שלחץ בין לאומי הוא עדיין הכלי האפקטיבי ביותר להיאבק בדיכוי עיתונאים מטעם השלטונות ובמתן חסינות לגופים לא ממשלתיים שפוגעים בעיתונאים. לדבריהם, צמיחת המדיה החדשה כמו בלוגים ורשתות חברתיות הגדילו את יכולת המאבק בדיכוי וצנזורה. עם זאת, הנציגים הזהירו כי מדינות כמו סין וטוניס עלולות לחבל בטכנולוגיות אלו ולהפנות אותן דווקא נגד העיתונאים.

ג'ואל סימון, מנהל בכיר בוועדה להגנת עיתונאים, כתב בפתח הדו"ח: "יצירת עיתונות נמרצת ובטוחה ברחבי העולם מצריכה חשיבה אסטרטגית שתעמיד רוצחים לדין, תפחית את מספר העיתונאים הכלואים ותתמוך בעיתונאים שגורשו או דוכאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully