וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אדלשטיין מוותר על רשות השידור

ענת קם

18.2.2010 / 16:32

עזבו אותו מרפורמה, שר ההסברה והתפוצות שהחזיק גם בתיק רשות השידור ביקש שיחרור כדי להתגייס למאבק ההסברתי בנושא יחסי ישראל-איראן ודו"ח גולדסטון. כן, גם בזה גולדסטון אשם

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד) ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להשתחרר מתיק האחריות על יישום חוק רשות השידור. על פי הודעה שנמסרה ממשרד ראש הממשלה, אדלשטיין נענה לבקשת נתניהו להתגייס למאמץ המדיני-הסברתי בנושאי הסנקציות נגד איראן והמאבק בדו"ח גולדסטון ולקחת על עצמו את המשימה החשובה להציג את עמדות ישראל ברחבי העולם. לדברי לשכת ראש הממשלה, אדלשטיין ביקש להתשחרר מרשות השידור "בשל הזמן הרב שדרוש כדי לבצע כל אחת ממשימות אלה. ראש הממשלה יקבע בהמשך את המתכונת החדשה שבה תטופל רשות השידור".

אדלשטיין מונה לשר הממונה על יישום חוק רשות השידור בחודש אפריל בשנה שעברה, עם כינון הממשלה הנוכחית, והחליף את שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) שהחזיק בתיק בשנים האחרונות.

גורמי תקשורת בכירים העריכו כי בקשתו של אדלשטיין להשתחרר מרשות השידור קשורה בעיכוב אישור מינויו של יושב ראש הרשות המיועד מטעמו, אמנון דיק. דיק אושר לפני מספר שבועות בועדת שפניץ לאישור מינויים בשירות הציבורי אולם טרם הובא לאישור הממשלה. במקביל, עזיבתו של אדלשטיין עשויה להוביל לעיכוב נוסף במינוי חברי המליאה החדשה ברשות, שמתעכבת כבר חודשים ארוכים, מה שעלול לפגוע משמעותית בפעילות רשות השידור וכן בהתקדמות הדיונים על הרפורמה ברשות.

ח"כ נחמן שי: "אין תמורה לאגרה"

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי הוא מצר על החלטתו של אדלשטיין והוסיף: "השר אדלשטיין נתן גיבוי להנהלת רשות השידור ולרפורמה. אני מקווה שזה לא יעצור את התהליך".

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה), שכיהן בעבר כיושב ראש רשות השידור, מסר היום: "הממשלה הרימה ידיים ומוכיחה כי אינה מסוגלת להתמודד עם השידור הציבורי בישראל. תחת ממשלת נתניהו הידרדר השידור הציבורי. נכון להיום שידורי הטלוויזיה והרדיו משובשים, המוסדות הציבוריים משותקים וההנהלה המקצועית מתפקדת בקושי ונכנעת ללחצים חיצוניים. במקום לחזק את השידור הציבורי כראוי במשטר דמוקרטי דוחקת הממשלה את השידור הציבורי לאחור ושוללת מן ציבור במה חשובה לטיפוח השיח הציבורי. כך, גם כאן מניפה הממשלה דגל לבן ומוכיחה כי אין תמורה לאגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully