וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אקוניס יגיש הצעת חוק לסגירת ערוץ 33

ענת קם

21.2.2010 / 16:40

בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת אמר יושב ראש הועדה כי סגירת הערוץ, האמור לשדר בשפה הערבית, תביא לחסכון מיידי של כ-70 מיליון שקל

יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) יגיש הצעת חוק פרטית לסגירת ערוץ 33 שתוביל לחיסכון של כ-70 מיליון שקל בהוצאות רשות השידור. היוזמה עלתה בדיון הועדה שמתקיים בשעה זו בנושא חבילת הערוצים הדיגיטלית הצרה (DTT), שבוחן אילו ערוצים צריכים להכלל בחבילה. ההצעה זכתה לתמיכה חברי הועדה הנוכחים בדיון שאמרו כי יצטרפו אליה. הצעה זו עלתה הבוקר בדיון ועדת החינוך של הכנסת על ידי אחד מעובדי רשות השידור שהציע אותה כצעד לחיסכון בהוצאות הרשות שלא יפגע בעובדיה.

ערוץ 33 הוקם באמצע שנות ה-90 כערוץ שמיועד לשידור בארצות ערב וכן לעולים מחבר המדינות על מנת להראות את "פני ישראל לעולם". בהמשך שינה הערוץ את ייעודו ועבר לשדר בעיקר את שידורי מליאת הכנסת. ב-2004 הוחלט כי הערוץ יוקדש לשידורים לאוכלוסיה הערבית בישראל ועל בסיס ייעוד זה הוכנס ל-DTT. עם זאת, עיקר שידורי הערוץ הם שידורים חוזרים של תכניות ערוץ 1. כשלון הערוץ במשימתו להיות הערוץ הממלכתי בערבית הוביל, בין היתר, להחלטת המועצה לשידורי כבלים ולווין ליזום הקמת ערוץ ייעודי בשפה הערבית שישודר בטלוויזיה הרב ערוצים וימומן מפרסומות.

חבר הכנסת אקוניס אמר היום: סגירת הערוץ תביא לחסכון מיידי של כ-70 מיליון שקל בזמן שרשות השידור נמצאת באמת ברגעי המשבר הקשים ביותר שלה. זה כסף שיסייע להצלת השידור הציבורי. כמו כן, אפשר שהורדתו תאפשר כניסת ערוצים אחרים, נצפים יותר, למערך ה-DTT".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הורדתו של ערוץ 33 מפלטפורמת ה- DTT, משמעותה סגירת ערוץ 33. הטלוויזיה הישראלית בערבית משדרת לאוכלוסייה דוברת השפה הערבית בארץ ובכך אנו מקיימים, הלכה למעשה את לשון החוק המחייבת אותנו לשדר גם לציבור זה, תכני איכות ראויים אשר משקפים את החברה הערבית והוויתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully