וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל מנוי יש כתובת

הדס ריבק

22.2.2010 / 15:46

עורכי עמודי החדשות בהארץ מקבלים החל מהיום קרדיט מעל דפי העיתון. דב אלפון: "זו חזרה לנורמות שנקבעו בעיתון לפני שנים רבות"

עורכי עמודי החדשות בעיתון הארץ מקבלים, החל מהיום, קרדיט בתחתית העמוד. בהנהלת העיתון החליטו להחיות את הנוהל שהופסק ב-1992. לצד הקרדיטים לעורכים שב היום לעיתון גם מדור הראיונות הוותיק "שיחת היום" שיארח מדי יום דמות אקטואלית לראיון עם אחד מכתבי העיתון. בין העיתונאים שיראיינו בו באופן קבוע ישנם גדעון לוי, מרב מיכאלי, נרי לבנה, ארי שביט, הפרשן הפוליטי יוסי ורטר ועורך העיתון דב אלפון.

עובד הארץ, פעיל בועד העיתונאים, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "זה יכול להיות דבר חיובי, צריך רק לוודא שזה לא בא על חשבון דברים אחרים שצריך לטפל בהם, כמו העומס הגבוה בדסק בגלל שאין מספיק עורכים בדסק. אבל כשלעצמו זה לא רע". עובד אחר בעיתון ציין כי "מצד אחד זה מטיל על העורכים יותר אחריות ומצד שני התקלות שלהם יותר חשופות. היכולת של הקורא כצרכן להפיק תועלת מהמידע הזה היא אפס וכל המטרה שלו היא לכבד את העורכים, אבל עם כל הכבוד תפקידו של עיתון היא לא לחלק כיבודים. להיות עורך בדסק זה להיות מאחורי הקלעים, זו מהות התפקיד על חסרונותיו ויתרונותיו. כשאין במה להתעסק מתעסקים בשטויות".

דב אלפון מסר בתגובה: "השינויים בהארץ נבנים תמיד על בסיס הערכים העיתונאיים המזוהים עם העיתון מאז ומעולם. כך הוחזר היום המדור 'שיחת היום' שהתפרסם בהארץ בשנות ה-70 וה-80, עמוד הדעות שב לשער חלק ב' ונעשה ניסיון נוסף לאפיין את העמוד האחורי של 'גלריה', אחרי שני ניסיונות לא מוצלחים להפוך אותו למדור במהלך שנות ה-90. ברוח זו, איזכור שם עורך העמוד בקונטרס החדשות הוא חזרה לנורמות שנקבעו בעיתון לפני שנים רבות. עורכי העמודים קיבלו קרדיט על עבודתם כמעט לכל אורך קיומו של הארץ. הנוהל הופסק משום מה ב-1992, ואנחנו בסך הכול מחזירים עטרה ליושנה.

"באשר לשאלה של הוועד, מובן שאם תתעוררנה בעיות, נדון בהן עם עורכי החדשות או עם כל עובד שיעלה הצעות לשיפור. באשר לטענות הגורם האנונימי, זכותו להחזיק בדעה כה קטגורית על מהות העיתונות, אך זו אינה דעתי. קרדיט אינו רק 'כיבוד' אלא גם קבלת אחריות על עבודתך, ועיתונות אינה שונה במובן זה מאשר כל עבודה יצירתית אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully