וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע יונתן?

ענת קם

22.2.2010 / 19:08

הן ברשות השידור והן בסביבת ראש הממשלה מדברים היום על יוני בן מנחם כעל מועמד לתפקיד המנכ"ל במקום מוטי שקלאר. בלשכת רה"מ מכחישים. ובגזרת היו"ר: פעיל הליכוד יחיאל לייטר מודיע כי הוא שוקל לקחת את הג'וב

מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעיה סגל פועל למינויו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, כך אומרים לוואלה! ברנז'ה בכירים ברשות השידור ובסביבתו של ראש הממשלה.

בן מנחם, שהיה בעבר מנהל קול ישראל, שימש כתב מדיני של הרדיו בימי הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו. ב-2003 מונה לתפקיד מנהל הרדיו על ידי מי שהיה מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל, תפקיד ממנו פרש ב-2008 עם תום החוזה. החברות עם שעיה סגל נולדה בתקופה בה היה סגל יועצו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

יוני בן מנחם מסר בתגובה: "אני לא מתייחס לשמועות ורכילויות שמפיצים גורמים אינטרסנטיים". שעיה סגל אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני לא עוסק בהדחות ומינויים, מה לי ולמינויים ברשות השידור?".

בתוך כך מאשר היום איש הליכוד יחיאל לייטר את דבר מועמדותו לתפקיד יושב ראש רשות השידור. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר לייטר: "אכן הוצע לי בחודשים האחרונים מספר פעמים. אני שוקל להיענות בחיוב. כרגע אני בחו"ל וכשאהיה בארץ בסוף השבוע אפגש עם הגורמים הרלוונטיים ואקבל החלטה". גם גורם בכיר ברשות השידור אמר היום כי לייטר הוא המועמד המועדף על ראש הממשלה.

השר יולי אדלשטיין הודיע לפני מספר ימים כי הוא מוותר על תיק רשות השידור. עיתונאי מעריב בן כספית פירסם כי הסיבה להתפטרותו של אדלשטיין נעוצה בכך שנתניהו טירפד את מינויו של דיק, זאת מאחר שהוא מזוהה עם מפלגת קדימה. הסחבת במינוי שר ממונה חדש ולאחריו יושב ראש חדש מעכבת את מינוי מליאת רשות השידור החדשה, אף שהמליאה הקודמת סיימה רשמית את כהונתה לפני כחצי שנה, ובהתאם גם את מינוי הועד המנהל שבאחריותו מינויים קבועים ברשות השידור. כיום תפקידים בכירים רבים ברשות הם מינויים בפועל ולא מינויים במכרז, בהם מנהל קול ישראל (אריה שקד), מנהל הטלוויזיה (משה מצליח), מנהל הטלוויזיה בערבית (רפי יהושע) ותפקידים נוספים.

בנוסף, הרשות מצויה היום באחד המשברים הקשים בתולדותיה. בכיר ברשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי מאבק ההישרדות של הרשות הוא קרקע פוריה למעורבות פוליטית: "בשם הצלת השידור הציבורי מכניסים פוליטיקה לרשות. השיקולים היום הם שיקולים זרים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענות המוזכרות בפנייתכם חסרות כל יסוד. ראש הממשלה הוא היחיד שמחליט מי יהיה אחראי על רשות השידור. הוא אינו זקוק לעצות בנושא זה והשיקול היחיד העומד לנגד עיניו הוא הצלת השידור הציבורי. כל טענה אחרת היא לא יותר מאשר גיבוב של רכילות וספקולציות עיתונאיות". מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר: "אני לא מתייחס לרכילויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully