וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך מפוצל

הדס ריבק

23.2.2010 / 12:30

ועדת הכלכלה של הכנסת הצביעה היום בעד הצעת היו"ר חבר הכנסת אופיר אקוניס על פיצול חוק השידורים, כך שלא יכלול את HOT ו-yes. באוצר זועמים ומאיימים למשוך את החוק: "מטרת החוק היא לא לצ'פר את הזכייניות"

ועדת הכלכלה של הכנסת הצביעה לפני שעה קלה פה אחד בעד פיצול חוק השידורים. הצעת החוק, שנידונה מזה מספר חודשים בועדה, מושתת על דו"ח ועדת מרדכי של משרד התקשורת וכוללת מעבר של ערוצי הברודקאסט לשידור ברישיון ולא בזיכיון. בנוגע לכבלים והלווין כוללת הצעת החוק מעבר לשידור פרסומות וחיוב HOT ו-yes להציע ללקוחותיהם חבילת ערוצים צרה.

בישיבת הועדה שהתקיימה היום הציע יושב הראש חבר הכנסת אופיר אקוניס לפצל את החוק ולמעשה להוציא ממנו את החלק המתייחס לשידורי הכבלים והלווין, כך שבסיום דיוני הוועדה בחלק הראשון של הרפורמה שעוסק במעבר לרישיונות, תוכל מליאת הכנסת להצביע בקריאה שניה ושלישית על החוק ולתת לשוק התקשורת להתחיל ברפורמה.

הועדה הצביעה בעד הצעת היושב ראש, חרף התנגדות נציגי משרד האוצר בדיון. נציג האוצר יהודה סבן אמר בדיון כי עמדתו של שר האוצר היא נגד פיצול החוק וכעת מאיימים באוצר למשוך את החוק. הנושא יעלה להצבעה במליאת הכנסת.

גורם במשרד האוצר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אם מסרסים את החוק, אנחנו נמשוך אותו. מטרת החוק היא לא לצ'פר את הזכייניות, אלא לעשות רפורמה כוללת בשידורי הטלוויזיה".

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה מסר כי במצב שנוצר יש צורך בהידברות כל הגורמים המובילים על בסיס הצעות מקצועיות, כדי לקדם את הרפורמה ולהבטיח את האינטרס הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully