וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי הנסיון של ממירי ה-DTT ימשכו חודשיים נוספים

ענת קם

28.2.2010 / 17:10

כספי התמלוגים אותם משלמים הזכייניות וערוץ הכנסת יופנו למימון חלקי של השידורים. בכך הוסר לעת עתה האיום כי ערוצים 1 ו-33 יוסרו מהממירים

המדינה תשתתף במימון הפעלת מערך חבילת הערוצים הדיגיטלית (DTT) במשך חודשיים נוספים, זאת בעקבות הסכם שנחתם בתחילת החודש בין הרשות השנייה ומשרדי האוצר והתקשורת. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בעקבות עיכובים שחלו בהבאת המערכת לפעילות מלאה והתקנה מתוכננת של תשעה משדרים נוספים, תמשך תקופת שידורי הניסיון חודשיים נוספים מעבר לחצי השנה שתוקצבה בתחילה.

דמי הזיכיון המשולמים על ידי רשת, קשת, ערוץ 10 וערוץ הכנסת ממנים את השידורים מאז אוגוסט 2009. הגופים המשודרים ב-DTT אמורים היו להתחיל לשלם עבור מערך ההפעלה על פי חלקם בשידורים, כשדמי ההפעלה לערוץ עומדים על 4-5 מיליון שקל בשנה. בעקבות התארכות התקנת המערך והמשך שידורי הניסיון ובשל עודפים תקציביים שישנם בדמי הזיכיון הוחלט כי הפעלת המערך תמומן ברובה מכספים אלו. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה צפוי להחליט בימים הקרובים כמה ישלם כל גוף המשודר במערך כדי להשלים את ההפרש שנוצר בין הכיסוי החלקי מדמי הזיכיון ועלות ההפעלה.

ההסדר בין הרשות השנייה ומשרד האוצר והתקשורת מונע לעת עתה את הסרת ערוצים 1 ו-33 מהממיר. לפני כחודש הודיע סמירה לרשות השידור כי אם לא תחל לשלם את חלקה בתפעול המערך יוסרו ממנו הערוצים שבהפעלתה. הרשות לא הגיעה להסכם תשלום עם רשות השנייה בשל מחלוקות עם הטלוויזיה החינוכית – שמשדרת בערוץ 1 – על החלוקה הפנימית של התשלום ביניהן. מספר ימים לאחר פנייתו של סמירה נחתם ההסכם עם משרי האוצר והתקשורת, ללא קשר למשבר ברשות השידור. כעת נותר לראות מה יהיה הסכום שסמירה יחליט כי על רשות השידור לשלם בתקופת המימון החלקי ואם הרשות תשלם אותו. נושא התשלום בחודשיים הקרובים מטופל בימים אלו מול הזכיינים.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "בעקבות הודעת מנכל הרשות השנייה על ההסדר שהושג עם משרדי האוצר והתקשורת, בתקופת שידורי הניסיון עד אפריל 2010 מרבית המימון ייעשה מתקציב הקמת המערכת המבוסס על תמלוגי הזכיינים. לפיכך, לא נדרשנו להכריע בשאלת רשות השידור בשלב זה והם קיבלו ארכה להסדיר את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully