וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT ו-yes מבקשות להקים גוף משותף לרכישת תוכן

אמיתי זיו

2.3.2010 / 10:49

חברות הכבלים והלוויין פנו לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לשתף פעולה ברכש התוכן כדי לחסוך בהוצאות. מסתמן: yes תוביל את פעילות הרכש בעבור שתי החברות

חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית hot ו-yes מחפשות דרכים לחסוך בהוצאות התוכן שלהן, המסתכמות ביחד בכ-1.2 מיליארד שקל בשנה: בימים אלה בוחנות החברות אפשרות להקים גוף משותף לרכש תוכן - כך נודע ל-themarker.

לפני כחודש קיימו שתי החברות פגישה עם נציגי הרשות להגבלים עסקיים, והציגו בפניהם יוזמה חדשה בתחום. לפי היוזמה, החברות יקימו יחד גוף אחד שירכוש סרטים מהאולפנים בחו"ל בעבור שתיהן.

כיום מתחרות ביניהן hot ו-yes על רכש הסרטים מהאולפנים הגדולים בחו"ל. תחרות זו מחזקת את מעמדם של האולפנים במשא ומתן מול החברות, ומאפשרת להם לגבות מחירים גבוהים בעבור סרטים וסדרות. מלחמת התוכן בין hot ל-yes הביאה למצב שבו החברות משלמות מחיר גבוה יותר בעבור תכני טלוויזיה, בהשוואה למדינות שגודלן דומה לזה של ישראל, כמו דנמרק ויוון.

מהפכה צרפתית

לפי ההצעה שהציגו hot ו-yes לממונה על ההגבלים, רכש הסרטים שהן מבצעות, לא כולל סדרות, יתבצע במשותף - דבר שיוביל לירידת מחירים. לטענת החברות, הסכום העודף שהן משלמות לאולפנים מגולגל כיום לצרכן הישראלי, שלא לצורך.

נציגי רשות ההגבלים לא שללו על הסף קיומן של שיחות בין hot ל-yes כדי לבחון מודל רכש משותף כזה. עם זאת, לאחר שיסכימו החברות על מנגנון הפעילות תצטרך הרשות לאשר אותו. הקו שינחה את הרשות בבואה לבחון את העניין הוא שמנגנון רכש סרטים משותף אינו יכול לפגוע במצב התחרותי שבין החברות ובהיצע שמקבלים הצופים. גם האישור שניתן לחברות להיפגש כדי לדון בעניין הוא בתנאים מגבילים.

מי שמקדם את היוזמה בחברת הכבלים hot הוא בעל המניות החדש בחברה פטריק דרהי. דרהי מקיים הסדר דומה בחברת הכבלים שלו בצרפת, שרוכשת את תוכן הסרטים שלה גם באמצעות חברת הלוויין המקומית. הוצאות התוכן של hot גבוהות יותר משל yes, ומסתכמות בכ-700 מיליון שקל בשנה. אחת מהמטרות של בעל הבית החדש בחברה היא לקצץ כ-200 מיליון שקל בשנה בהוצאות התוכן שלה. מבחינת yes, התנאי להסדר כזה הוא שהחברה תהיה זו שתוביל את רכש התוכן - משום שלטענתה יש לה יתרון בתחום על פני חברת הכבלים.

מ-yes ,hot ורשות ההגבלים העסקיים לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully