וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שי יגיש הצעת חוק להפרדת הרשות מהמערכת הפוליטית

ענת קם

2.3.2010 / 22:08

40 חברי כנסת חתמו על ההצעה לדיון מחדש בהצעת החוק של השר הרצוג. ח"כ שי: "התיקון לחוק רשות השידור נועד לחלץ את הרשות ממצוקותיה הכרוניות"

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) יוזם דיון מחודש בהצעת התיקון ה-18 לחוק רשות השידור, שעיקרה ניתוק הזיקה בין המערכת הפוליטית ומוסדות רשות השידור, הכוללים את המליאה והוועד המנהל. ההצעה הוגשה לפני כשנתיים על ידי השר הממונה על רשות השידור דאז, יצחק הרצוג (העבודה), אולם לאחר שהתחלפה הממשלה לא הוחלה עליה רציפות. חבר הכנסת שי קרא לחידוש הדיון בהצעת החוק בנאום שנשא היום (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת הצעת אי אמון שהגישה סיעת קדימה בטענה לטיפול כושל של ממשלת נתניהו במשבר ברשות. עד כה חתמו על ההצעה 40 חברי כנסת.

בנאומו אמר שי: "קרוב ל-20 שנה, מיום שערוץ 2 החל בשידוריו, רשות השידור גוססת. התיקון ה-18 לחוק רשות השידור נועד לחלץ את הרשות ממצוקותיה הכרוניות. ועדה אחר ועדה, דו"ח אחר דו"ח ניסה להושיע את רשות השידור ונגנז. התיקון הציע כמה פתרונות שנועדו מעל הכל להרחיק את השידור הציבורי מהאצבעות החודרניות של הפוליטיקאים ולאפשר לו לחצות את השנים שבין 1965 ובין העשור השני של המאה ה 21. זו הייתה תכנית ההתנתקות של ממשלת קדימה מהשידור הציבורי. החוק נידון בועדת הכלכלה ואז מת מות נשיקה. החוק הזה היה צריך להיות המבוא להתמודדות עם הרפורמה ברשות. ממשלת הליכוד מצאה את החוק בועדת הכלכלה ובמקום להחיל עליו דין רציפות הוא שקע איפשהו בדיונים בין פקידי האוצר והמשפטים ובכל מקרה נעלם. הממשלה החדשה הציגה במקום את תכנית ההתנתקות את תכנית ההשתלטות: 'לא ניתן לשידור הציבורי לצאת מתחת ידינו, להפך, נשמור אותו אצלנו ונעשה בו ככל שנרצה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully