וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין פוליטי

רועי כ"ץ

3.3.2010 / 11:59

רועי כ"ץ חושב שהטענה שהפוליטיקאים אחראים לקריסת רשות השידור מגוחכת. הם אחראים רק לפתיחת ערוץ 2, שגנב את הכוכבים וחשף את כל הרעות החולות

ראוי היה שהמאבק על המשך השידור הציבורי בישראל ייהנה מרמת ויכוח וטיעונים גבוהה יותר מזו שמוצגת עד עתה. אחרי הכל, מדובר בקרב חשוב מאין כמותו על נירמול שוק התקשורת בישראל. זירה תקשורתית וכלכלית, בה צריך השידור הציבורי לעסוק בסוגה עילית ושאר מונחים שמפרנסים פקידים בגופי רגולציה, בזמן שהערוצים הפרטיים מתרכזים במה שהם אמורים לעסוק: לעשות כסף.

אבל הספין המטופש שהצליח לתפוס את הכותרות הוא זה שמציג את קריסת רשות השידור כתוצאה ישירה של מעורבות הפוליטיקאים. מישהו רוצה שנחשוב שהסיבה לניהול הירוד, למשכורות העתק, למוסר העבודה הנמוך ולמוצר שאין לו דרישה הם חברי הכנסת והשרים ששלחו ידם בעשורים האחרונים לחדרי השידור ולאולפנים. אין ויכוח על כך שגורמים ממשלתיים ניסו ללא הרף ובהצלחה יתרה להתערב בענייני הרשות, אבל מי שמציג תמונה לפיה הפוליטיקאים ריסקו את השידור הציבור, טועה ומטעה. ובכלל, ראוי שעיתונאים שעומדים בראש מאבק ציבורי, חשוב ככל שיהיה, יקפידו יותר על אמינות הטענות שהם מציגים.

הפסידו במונופול

ממציאי התיאוריה כאילו הפוליטיקה הרגה את הרשות, והאנשים שחוזרים עליה כמוצאי שלל רב, שוכחים כמובן ששנותיה הגדולות של הטלוויזיה הישראלית היו דווקא בימים בהם כל שורה שנונה וארסית בתכנית "ניקוי ראש" עלתה על סדר יומה של הממשלה. רק שכל עוד פעלה הטלוויזיה כמונופול, אפשר היה להסתיר את כל הרעות החולות: תוכניות משמימות שנהנו מרייטינג מהסיבה הפשוטה שלא היה משהו אחר לראות, עיתונאים מוכשרים ועובדים מצוינים שנשארו בשידור הציבורי כי לא היה מקום עבודה אחר לערוק אליו וועדי עובדים שהלכו והתעצמו על חשבון משלם המסים. את הכל ניתן היה לקבור עד שנפתח שידור הטלוויזיה לתחרות.

התחלת שידורי הכבלים בתחילת שנות התשעים והעלייה לשידור של ערוץ 2 מספר שנים מאוחר יותר פוצצו את כל המורסות. הצופים יכלו לברוח לערוצים מתחרים בארץ ובעולם, העובדים יכלו לברוח למקומות עבודה בהם התוכן הוא המלך, במקום טכנאי השידור הכוחני שעומד בראש ועד כזה או אחר. תוך זמן קצר נותרו בערוץ הראשון בלי צופים ובלי טאלנטים (נוח למישהו לשים את יעקב אחימאיר, דוד ויצטום וירון דקל בראש המאבק, אבל העיתונאים המצוינים האלו משמשים כעלה תאנה), אבל עם כל הבעיות שהיו שם תמיד. אם הפוליטיקאים "אשמים" בפשע אחד כלפי עובדי רשות השידור, זו ההחלטה להקים סוף סוף ערוץ מתחרה. הצופים עם השלט ביד הרגו את ערוץ אחד, לא הפוליטיקאים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully