וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום שגוי

שרון שפורר

7.3.2010 / 20:49

מעריב פירסם כתבה על הנפקת מעריב אחזקות ובתגובה דחתה הרשות לניירות ערך את ההנפקה וקנסה אותו בכ-30 אלף שקל

הרשות לניירות ערך דחתה את ההנפקה של מעריב אחזקות שהיתה מתוכננת להתקיים היום - זאת בעקבות פירסום ידיעה בנושא בעיתון מעריב, היום בבוקר. הידיעה פורסמה בחלק החדשות של העיתון. בדרך כלל נדיר למצוא ידיעות על הנפקות בבורסה בחלק זה של העיתון.

רשות ני"ע אילצה את מעריב לדחות את ההנפקה ליום חמישי ובמקביל הודיעה לחברה כי תטיל עליה קנס כספי. מעריב מעריכה בדיווח לבורסה כי הקנס יגיע לגובה של כ-30 אלף שקל.

רשות ני"ע עדכנה את מעריב כי היא רואה בפרסום הבוקר בעיתון מעריב הפרה של "התקופה השקטה" - תקופה בה יש הצעה פתוחה לציבור על בסיס תשקיף.

מעריב אחזקות המוציאה לאור של עיתון מעריב הנשלטת על ידי משפחת נמרודי תכננה לגייס היום מהציבור 12 מיליון שקל באג"ח להמרה ובאופציות בתשואה אפקטיבית שצפויה לנוע סביב כ-15%. מטרת הגיוס הייתה לחזק את מבנה ההון של החברה על ידי הגדלת ההון העצמי והקטנת החוב.

לצורך מטרה זו גיבשו במעריב מבנה גיוס מיוחד: החברה תנפיק 60 מיליון ערך נקוב של אג"ח להמרה עם מח"מ (משך חיים ממוצע) של חמש שנים, שיישאו ריבית שתיקבע על פי מרווח של 2% מעל גילון ממשלתי (שהריבית שלו עומדת היום על כ-2%). התשואה האפקטיבית תהיה הרבה יותר גבוהה מכך, שכן האג"ח להמרה יונפקו בדיסקאונט של 25%, כך שמעריב תגייס 45 מיליון שקל. 33 מיליון שקל יגיעו מהחברה האם - הכשרת הישוב - והיתר אמור להגיע מהציבור.

החתמים בהנפקה כוללים את פועלים אי.בי.אי, רוסאריו קפיטל, אקסלנס חיתום, מיטב חיתום ודיסקונט חיתום. הקונסורציום העמיד למעריב התחייבות חיתומית ל-12 מיליון השקלים שאמורים להיות מגויסים מהציבור. ההתחייבות הזו נחלקת שווה בשווה בין החתמים - כלומר כל חתם התחייב לכ-2.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully