וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד המנהל ברשות השידור: אין לפגוע בעובדים ובשידור

ענת קם

8.3.2010 / 18:16

הועד המנהל תקף היום את הנהלת הרשות על צעדי החירום שבוצעו לטענתם בצורה לא שיוויונית. עובדי ערוץ 1 וקול ישראל הפגינו מול הכנסת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צמט)

הועד המנהל של רשות השידור דחה למחר את ההחלטה בעניין קבלת הסדר הפשרה בין הנהלת הרשות והעובדים להפסקת העיצומים. בישיבת הועד בה נכחו ראובן שלום, רחל קרמרמן ויעקב נווה נידונה ההצעה המקובלת על הועדים ברשות וההסתדרות, לבצע קיצוץ רוחבי מדורג של עד 5% במשכורות כל העובדים, אך הוחלט לא לקבלה בינתיים ולדון בה פעם נוספת מחר. בשל כך יימשכו עיצומי העובדים בקול ישראל עד לקבלת החלטה בנושא, אף שטכנאי הטלוויזיה הפסיקו את עיצומיהם ביום רביעי.

בישיבה הסוערת תקפו חברי הועד המנהל את ההנהלה על צעדי החירום שנטען כי הם בוצעו בצורה לא שוויונית. הועד קרא לרשות להמשיך לפעול לצמצום הוצאותיה אך מנגד אמר כי אין לפגוע בעובדים ובשידורים. חבר הוועד המנהל יעקב נווה ביקש מההנהלה נתונים נוספים הנוגעים לחוזי הטאלנטים ובעלי הרכבים הצמודים כדי לבחון חלופות לקיצוץ הרוחבי.

גורם ברשות הביע תמיהה על החלטת הועד שלא לאשר עדיין את הפשרה המוסכמת על כל הצדיים, מאחר שהיא תאפשר חזרה למתווה שידורים רגיל תוך צמצום הפגיעה בעובדים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הועדים ברשות וההסתדרות הסכימו על קיצוץ של עד 5% במשכורות כל העובדים לצד חזרה לפעילות רגילה כפי שהייתה לפני החלת צעדי החירום, כולל החזרת השעות הנוספות והכוננויות שקוצצו. מהלך זה, שמתוכנן למשך כחודשיים עד לחתימה על הסכמי הרפורמה, צפוי לחסוך כ-2-3 מיליון שקל לרשות.

דיוני הרפורמה יתחדשו ביום רביעי

במקביל לישיבת הועד המנהל התקיימה היום הפגנה של עובדי הרשות ומטה המאבק למען השידור הציבורי ברחבת הכנסת. בהפגנה נכחו כמאתיים אנשים, רובם עובדי הרשות, שזכו לתמיכה של שרים וחברי כנסת. בין עובדי הרשות נכחו גם כמה מהטאלנטים הבולטים, בהם מגישי מבט ינון מגל ומרב מילר, דניאל פאר שפרש לאחרונה לגמלאות, איילה חסון, אריה גולן ועוד. גולן, מגיש ברשת ב', אמר בהפגנה: "כולם יודעים שרשת ב' פופולרית ומצליחה אולם גם ערוץ 1 מפיק חדשות טובות". לדבריו, מהדורת "מבט" אינה נופלת ממתחרותיה בערוצים המסחריים.

שר הרווחה יצחק הרצוג, שהחזיק בתיק רשות השידור בממשלה הקודמת, הגיע להביע תמיכה בעובדים ואמר "יש לכם חבר בממשלה". הרצוג הודיע כי יילחם למען הרשות בישיבות הממשלה. חבר הכנסת חיים אורון (מרצ), יושב ראש השדולה למען השידור הציבורי, הזהיר מהכוונות של בנימין נתניהו בכל הנוגע לרשות השידור וחברו לסיעה אילן גילאון תקף את מדיניות ההפרטה שפוגעת גם ברשות.יושב ראש ועדת הכלכלה אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי הוא לא יאפשר פגיעה בשידור הציבורי וימשיך לפעול בגזרתו להגעה לרפורמה, שהיא הפתרון למשב. חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) חזר על כוונתו להגיש בקרוב מחדש את ההצעה לתיקון חוק רשות השידור והודיע כי ההצעה זוכה לתמיכה של כמעט 60 חברי כנסת.

עורך "מבט שני" איתי לנדסברג אמר שרבות מהכתבות ששודרו בתכנית לא היו יכולות להיות משודרות בשום ערוץ אחר. יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן חזר על החששות מהמסרים של הממונה הזמני על רשות השידור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, לפיהם שידור ציבורי יכול להתקיים גם ללא רשות השידור ושללא הרפורמה היא תגיע לפשיטת רגיל. זקן אמר כי העובדים לא יתנו יד להפרטת השידור הציבורי. ביום רביעי הקרוב יתחדש המשא ומתן בין העובדים, הנהלת הרשות ומשרד האוצר במסגרת דיוני הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully