וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע מהסרטים

ענת קם

9.3.2010 / 16:10

הרשות השניה מבקשת לעגן בכללים את מחויבויות הזכיינים להשקעה בקולנוע ושוקלת להכיר בהשקעה גם ברכישת זכויות שידור לסרטים שהפקתם הסתיימה ואף שודרו

הרשות השנייה פרסמה היום שימוע ציבורי בנושא ההשקעה בסרטי קולנוע ישראליים, לצורך קבלת הכללים שהיא מתעתדת לקבוע בנושא. את העמדות יש להגיש לסמנכ"ל הטלוויזיה ברשות איילת מצגר עד ה-24 במרץ.

הרשות מציעה כי לפחות 50% ממשך סרט יצולמו, יופקו וייערכו בישראל. הרשות מבקשת גם התייחסות לשאלות האם נדרשת הגדרה למונח "סרט עלילתי" וכן האם חובת צילום, הפקה ועריכה בישראל היא תנאי נדרש.

באשר להסדרת המחויבות, מציעה הרשות כי מחצית מהסכום שיוציא בעל זיכיון להפקת סרטים ישראליים תוכר כחלק מההוצאה לה הוא מחוייב לשם הפקת תכניות סוגה עלית באותה שנה. הסכומים יוכרו רק עבור הוצאה בפועל ולא עבור הסכמי הפקה חתומים. כמו כן, כל בעל זיכיון יידרש לפרט במסגרת תכנית העבודה השנתית את התכנית המוצעת להוצאה על סרטים ישראלים ולקבל את אישור הרשות השנייה לתכניתו.


הרשות שוקלת לאמץ את תנאי חוק הקולנוע

כל בעל זיכיון יידרש לדווח במחצית שנת זיכיון על היקף ההשקעה שבוצע עד אז ובסוף כל שנה לדווח על ההוצאה בפועל במהלך אותה שנה. הרשות מבקשת לדעת האם בהתאם להכרה במחצית מהסכום שיוקע בקולנוע כהשקעה בסוגה עלית, יש להפחית את מחויבויות הסוגה העלית או חלק מהן.

סוגיה נוספת בה מתבקשות עמדות הציבור היא אם יש צורך לקבוע שההוצאה לסרט קולנוע תתבצע בפרק זמן קצוב ואם יש מקום לקבוע אבני דרך לביצוע ההוצאה בפועל. כלל נוסף שמוצע קובע כי בעל זיכיון שישדר סרט שהופק בהשקעתו יקבל במועד השידור הכרה למכסת ההפקה המקומית הנדרשת במחויבויות הסוגה העלית, במלוא זמן שידור הסרט. סרט שיופק בשיתוף עם גורמים מחו"ל יוכר כסרט ישראלי אם יעמוד בתנאי חוק הקולנוע, שהרשות שוקלת לאמץ.

סעיפים נוספים בהם נדרשת התייחסות: הרשות בודקת האם יש לחייב את בעלי הזיכיון להשקיע בסרטי קולנוע קנויים בלבד או לאפשר חופש פעולה ולהחיל את המכסה הנדרשת בהפקות סוגה עלית לטלוויזיה, לפיה 65% מההפקות יהיו קנויות. כמו כן שוקלת הרשות להתיר במסגרת ההשקעה בקולנוע רכישת זכויות שידור לסרטים שהפקתם הסתיימה ואף שודרו ומבקשת עמדות בשאלה כיצד תוכר השקעה זו.

הסעיף האחרון בו נדרשת התייחסות הוא שאלת שיתוף הפעולה עם גורמים מממנים נוספים, כשהרשות שוקלת להגביל בעלי זיכיון ולקבוע כי אינם יכולים להיות גורם מממן יחיד אלא הם חייבים לצרף גורמים נוספים, וכן שוקלת לקבוע כי כל סרט המופק בהשקעה של בעלי זיכיון בערוצים 2 ו-10 יידרש להיות ממומן גם על ידי קרן אחת לפחות לעידוד ותמיכה ביצירה הקולנועית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully