וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חור בביזנס נט

ענת קם

9.3.2010 / 21:52

עיקול בגובה 15.7 מיליון שקל הוטל על חברת ביזנס נט, מפעילת אתר TheMarker, לאחר שמעריב, שתבע את המרקר על העתקת כתבות, טען כי הסתירה מבית המשפט את פירוקה

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הטיל עיקול בגובה 15.7 מיליון שקל על חברת ביזנס נט בע"מ, מפעילת אתר דה מארקר. העיקול ניתן במעמד צד אחד לבקשת מעריב לאחר שנודע לו כי החברה הגישה בקשה לפירוק מרצון לרשם החברות, והעיתון חשש כי היא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות ובתשלום הפיצוי שייפסק, אם ייפסק, בתובענה שהגיש מעריב נגד החברה.

מעריב ושבעה מכתביו הכלכליים הגישו בשנת 2003 תובענה על סך של כ-16 מיליון שקל נגד ביזנס נט ונושאי משרה בה, בטענה כי בין השנים 2000 ל-2002 הועתקו כ-460 כתבות כלכליות ממעריב לאתר דה מרקר, וזאת מבלי לקבל הרשאה ממעריב ומבלי ליתן מתן קרדיט ותוך הפרת זכויות היוצרים בהן. ביזנס נט טענה מנגד כי אין מדובר בהעתקת כתבות, כי אם בסקירתן כמקובל וכנהוג באותה תקופה. טרם ניתן פסק דין בתובענה אולם החשש כי ביזנס נט לא תוכל לשלם את הסכום שייפסק הוביל לבקשת העיקול, זאת על אף שהוצאת עיתון הארץ המוציאה לאור את דה מארקר נטלה על עצמה את התחייבויות החברה.

מעריב טען, כי ההחלטה על פירוקה מרצון של ביזנס נט, תוך שהיא מעלימה מעיני מעריב עובדה זו וכן העובדה כי החלטה זו נעשית בעיצומו של הליך ההוכחות בתובענה, מעידה כי קיימת עילת תביעה ממשית וחזקה כנגד ביזנס נט וכי היא מבקשת לנסות ולהבריח נכסים באמצעות פירוקה מרצון. כמו כן נטען כי קיים חשש כבד שללא הטלת העיקול המתבקש לא יתאפשר למעריב וכתביו לגבות את הסכומים אשר יפסקו לזכותם.

המצב, צו

בסמוך למתן צו העיקול פנתה ביזנס נט, במעמד צד אחד, בבקשה לקבל צו איסור פרסום על כלל הליכי העיקול בטענה כי פרסומים לא הוגנים אודות העיקול עלולים לפגוע בה וכן שאין ממש בבקשה להטלת העיקולים. כמו כן נטען שקיים חשש לגילויים של סודותיהם המסחריים של ביזנס נט. מעריב הגיש בקשה לביטול צו איסור הפרסום בטענה כי דה מארקר מבקש לשנות את הדין ולרוקן מתוכן את עקרון היסוד בדבר "פומביות הדיון". בנוסף, טען מעריב כי ביזנס נט לא הצביעה על כל סוד מסחרי שבגללו הם מבקשים אסור את הפרסום.

לפני יומיים הצטרף עיתון גלובס לבקשה להסרת איסור הפרסום בטענה כי אין לו הצדקה מאחר שמדובר בדיווח על הליכי עיקול המתנהלים מול גופים מסחריים שיש חשיבות ציבורית לסקרם. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, גלובס נמצא בימים אלו במגעים עם מעריב להוצאת מוסף כלכלי משותף. בדיון שהתקיים היום הסיר השופט בנימין ארנון את איסור הפרסום. את מעריב יצגו בדיון עורכי הדין צבי בר נתן, רקפת פלד ואוריה ששון ממשרד מ. זליגמן ושות', את ביזנס נט ייצגו עורכי הדין זאב ליאונד, חיים ויצמן, אלון נדב ודור ליאונד ואת גלובס ייצג בדיון עורך הדין יורם מושקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully