וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-א' אגרה ועד ג' גרנות, עודד

הדס ריבק וענת קם

29.3.2010 / 0:00

וואלה! ברנז'ה מגישה לכם את מילון לחג. רשות השידור מ-א' ועד ת', כי שידור ציבורי הוא שידור עם ערכים. אז מהו הפתק שכולם מפחדים לקבל בדואר ומיהו שיאן השכר בערוץ 1?

אגרת טלוויזיה

הפתק עם סמלה של רשות השידור שכולם מפחדים לקבל בדואר, אולם בסופו של דבר אינם יכולים להתחמק ממנו. לא, זה לא עוזר שאתה בן 40 ולא דיווחת שטרם עזבת את בית הוריך, גם פלזמה 42 אינץ' במזומן בלבד לא תועיל. תשלום שנתי בגובה של כ-390 שקל- לא נעים, לא נורא. גובה האגרה קוצץ בשנים האחרונות בכ-40% במצטבר והוביל לירידה משמעותית בהכנסות הרשות.

אדלשטיין, יולי

פרס הניחומים שקיבל השר יולי אדלשטיין מנתניהו כלל חבילה אטרקטיבית של תחום ההסברה לצד מינויו לממונה על יישום חוק רשות השידור. אדלשטיין נתן גיבוי מלא להנהלת הרשות במשא ומתן על הרפורמה (ע"ע). אולם הודיע על התפטרותו מהתפקיד לאחר טירפוד פוליטי של מינוי אמנון דיק לתפקיד יושב ראש הועד המנהל ברשות. בהתחשב בדרך שבא פיצח את בעיית ההסברה הישראלית, נראה כי לא נעים, לא נורא.

ארכיון

ארכיון רשות השידור הוא אוצר בלום של תכניות וחומר גלם משנת 1968 שהצליחו לשרוד תנאי אחזקה איומים ומדיניות ארוכת שנים של מחיקת סרטים וקלטות. בנוסף, משמש הארכיון כמרכיב המרכזי בפריים טיים, בפרה פריים ובאוף פריים של ערוץ 1. ומלווה לשינה מתוקה מספר לא מבוטל של משלמי אגרה שנלהבים כל פעם מחדש מכך שבשנות ה-70 היו לירדנה ארזי צמות. הרשות החלה בתהליך דיגיטציה איטי של חומרי הארכיון לפני כשש שנים ואף ניהלה מגעים עם אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית שהסכימה לממן את הפרויקט תמורת עותקים מחומריו.

בן מנחם, יוני

מנהל קול ישראל בין השנים 2003-2008. סיים את תפקידו בטונים צורמים לאחר שטען להתנכלות מכיוון מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר (ע"ע). לאחרונה עלה שמו כמועמד המועדף על גורמים בסביבת ראש הממשלה נתניהו לתפקיד המנכ"ל הבא של רשות השידור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בר, לינדה

האשה שצריכה גם להסביר את הדבר הזה, או אם תרצו, דוברת רשות השידור. אחראית על קול ישראל והטלוויזיה כשלרשותה שני עוזרים וסיוע של משרד יחסי הציבור גלאי תקשורת. נאלצת להתמודד עם הדלפות מבית ומחוץ ,אך מתנחמת בתלוש שכר של 20 אלף שקל בחודש, על פי נתוני הממונה על השכר באוצר, לא כולל תוספת הלבשה.

גביש, משה

חלל בכיר נוסף במלחמת 100 השנים המתחוללת ברוממה. אדריכל הרפורמה ברשות. גביש נכנס לתפקידו כיושב ראש הרשות במרץ 2007 וחשב שהוא גיבור על ארגונים גדולים ומסורבלים לאחר ששימש נציב מס הכנסה. ביולי אותה שנה כבר הציג את מתווה הרפורמה ברשות שכלל פיטורי מאות עובדים, ומספר שינויים דרמטיים אחרים, אולם אין דין פקידי שומה כדין עוזרי תאורנים וכבר ביוני 2009 התפטר מתפקידו בשל אי התקדמות הרפורמה וחוסר שיתוף הפעולה, לטענתו, של משרד האוצר.בין השגיו הבולטים: תכנית התקשורת "מקורות יודעי דבר" של נעמי לויצקי וביטול שידור החוץ המורכב ורווי העובדים של הגרלת מפעל הפיס מרחק כ-15 מטרים מאולפני הרשות בתל אביב.

גינוסר, חיקה

יושב ראש אגודת העיתונאים של רשות השידור עד לאחרונה. גינוסר הצליח להגיע להסכמות על רוב הסעיפים בהסכמי הפרישה וההעסקה מול הנהלת הרשות. זכה לביקורת ולטענות על אי שקיפות מול העובדים במשא ומתן. וכן, גם אנחנו לא באמת יודעים איך מבטאים את שמו. לשמחתנו, אנחנו רק כותבים אותו.

גבאי, אייל

מנכ"ל משרד ראש הממשלה מאז מאי 2009, מונה לאחראי מטעם נתניהו על רשות השידור. מינויו גרר ביקורת רבה ואף פנייה ליועץ המשפטי לממשלה. עם כניסתו לתפקיד, הופיע בפני ועדת החינוך של הכנסת והביע אופטימיות לגבי עתיד הרשות, עם זאת אופטימיות היא עניין של השקפה, ראו התבטאותו האחרונה בנושא: " שידור ציבורי, הוא לאו דווקא רשות השידור".

גירעון

הגורם המרכזי לבלגן ברשות ולהעדר הנייר בפקס וגם בשירותים. על אף הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה מכספי משלם המיסים, עומד הגירעון הכספי של הרשות על עשרות מיליוני שקלים שעשויים להגיע למאה מיליון שקל בסוף השנה אם הרשות לא תצמצם את הוצאותיה.

גרנות עודד

הטאלנט של השידור הציבורי, שיאן השכר ברשות השידור. על פי דו"ח השכר במגזר הציבורי של הממונה על השכר באוצר, מאוקטובר 2008, מרוויח הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 1 47,500 בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully