וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-ל' לוי, אורי ועד ע' ערוץ 33

הדס ריבק וענת קם

28.3.2010 / 0:10

כמה מרוויחים מרב מילר וינון מגל, את מי תפגוש הנהלת רשות השידור בבית הדין לעבודה, ואיזה ערוץ רוצה חבר הכנסת אופיר אקוניס לסגור?

לוי, אורי

מנהל חטיבת החדשות בפועל לשעבר, השפם של המדינה לשעבר ומגיש "שישי בחמש" כיום. עזב לפני כחצי שנה את התפקיד הניהולי מסיבות אישיות וחזר לתפקידי שידור. לוי מונה לתפקיד על ידי המנכ"ל לשעבר יוסף (ג'ו) בראל ללא מכרז וכיהן בו כחמש שנים. בקיץ האחרון ננזף לוי לאחר שערוץ 1 לא העלה מבזק על אירוע הירי בבר-נוער בתל אביב ואף הודה בטעותו, אך הוסיף כי הפחתת הכוננויות בחטיבת החדשות כחלק מהצמצומים ברשות פוגעת משמעותית בעבודה החדשותית.

לייטר, יחיאל

ראש המטה של בנימין נתניהו בתפקידו כשר האוצר. הגיע למקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות האחרונות. תושב ההתנחלות עלי הנחשב סמן ימני יחסית במפלגה- כישורים אלה הופכים אותו למועמד טבעי לתפקיד יושב ראש הרשות. לאחרונה הוזכר שוב כמועמד המועדף על ראש הממשלה נתניהו לתפקיד ולנו הוא אמר שהוא שוקל.

מבט

הסמל המובהק ביותר של הטלוויזיה הישראלית מיום הקמתה ב-1968. מדורת השבט המרכזית של הפריים טיים הטלוויזיוני הישראלי ובשנים האחרונות תנור הספירלה של הצופים הפנסיונרים. בסוף 2007 פרש מהגשת המהדורה מר טלוויזיה חיים יבין ונפרד מרשות השידור לאחר 40 שנה. לנעליו נכנסו מרב מילר וינון מגל. לצד החלפת המגישים בוצעו שינויים נוספים בחידוש המהדורה בהשקעה כוללת של 2.5 מיליון שקל. הרשות משלמת מדי חודש כ-55 אלף שקל למגל ו-41 אלף שקל למילר, שנחשבים לקבלנים חיצוניים של הרשות ולא נמנים על שיאני השכר שלה.

מבקר המדינה

האיש העומד מאחורי מספר דו"חות חריפים על התנהלות הרשות הכוללים ביקורת על מינויי מקורבים ומינהל לא תקין. המבקר החל לאחרונה בבדיקה נוספת של הנעשה ברשות בעקבות דו"ח מבקרת הפנים שפורסם לאחרונה, לפיו רשות השידור מתפוררת. שוקינג.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מליאת רשות השידור

31 אנשי ציבור שאמורים להתוות את מדיניות ופעילות הרשות. מקבילה לאסיפת בעלי מניות ייצוגית (כי כולנו בעלי המניות בשידור הציבורי). חברי המליאה ממונים לשלו שנים והמליאה הנוכחית מכהנת כבר קרוב לחצי שנה מעבר לתום תקופת כהונתה החוקית.

מכרזים

הליך מינוי מקובל במשרדי ממשלה ורשויות ממלכתיות, קצת פחות מקובל ברשות השידור. מזה כשנה וחצי שלא מתקיימים מכרזים ברשות השידור, פועל יוצא של אי מינוי מליאה וועד מנהל. מנהלי קול ישראל, ערוץ 1 והטלוויזיה בערבית מכהנים כמנהלים בפועל וכך גם רבים מהכפופים להם. מינויים בפועל יוצרים אי יציבות ומגבלות על קבלת החלטות, מה שתורם לבלגן השורר ממילא ברשות.

נסטלבאום, משה

עורך "יומן" בשבע השנים האחרונות ומוותיקי רשות השידור וכוכבה של השערוריה התורנית האחרונה. נסטלבאום הועבר מתפקידו בהחלטה שנויה במחלוקת של מוטי שקלאר ויורם כהן ואף עתר לבית הדין לעבודה בדרישה שיורה על החזרתו לתפקיד. לעתירתו צירף תצהיר חריף נגד שקלאר, בו נטען כי הוא הועבר מתפקידו לאחר שהחל לחקור טענות לאי דיוק בקורות החיים של שקלאר שעל בסיסן מונה למנכ"ל הרשות. בתגובה הגישה הנהלת הרשות לנציבות שירות המדינה שתי תלונות נגד נסטלבאום.

סגירת רשות השידור

מהלך שנחשב לסכנה איומה לדמוקרטיה מצד אחד ולמהלך הכרחי לטובת השידור הציבורי מצד שני. מצדדי המהלך טוענים כי רק סגירת הרשות ופתיחתה מחדש יאפשרו קיום שידור ציבורי ראוי בישראל ומתנגדיו טוענים כי אם תיסגר רשות השידור היא לא תיפתח לעולם.

עיכוב משכורות

צעד בו נוקטת רשות השידור כשהמצב נעשה חמור במיוחד. מאז חודש דצמבר האחרון משכורות עובדי הרשות עוכבו במספר ימים מדי חודש. בעבר נקטה הרשות בצעד זה כשעמדה על סף גירעון חמור ונאלצה להפחית בהוצאותיה ואז קבע בית הדין האזורי לעבודה כי משכורות העובדים הן האחרונות בשרשרת הפגיעה כשנזקקים לצמצום בהוצאות.

ערוץ 33

הפיל הלבן של רשות השידור, הבייבי של ג'ו בראל. הערוץ החליף בשנים האחרונות מספר פעמים את ייעודו ומאז 2004 הוא אמור להיות הערוץ הממלכתי בערבית. בפועל הערוץ משדר בעיקר שידורים חוזרים של ערוץ 1 וכן גם את אוצר הארכיון. לאחרונה הציע יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אופיר אקוניס לסגור את הערוץ ובכך לחסוך 70 מיליון שקל בהוצאות רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully