וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-פ' פוליטיזציה ועד ת' תמורה לאגרה

הדס ריבק וענת קם

28.3.2010 / 0:22

מי חשב שיצליח להפריד את הפוליטיקה מרשות השידור, מי רוצה להיות BBC, ומי היה מציל את הרשות, לו רק היו נותנים לו לסגור אותה?

פוליטיזציה

הרעה החולה המרחפת מעל רשות השידור מאז היתה יחידת סמך במשרד ראש הממשלה, דרך ממשלות הליכוד והמערך ועד ימינו אנו. לפני כשנתיים הגיש ההשר הממונה על יישום חוק רשות השידור בממשלת אולמרט, יצחק הרצוג הצעה לתיקון חוק רשות השידור שכלל שינוי מהותי במבנה מוסדות הרשות וניתוקם מגורמים פוליטיים. הצעת החוק לא עברה. תודו שהופתעתם.

צעדי חירום

מהלך בחזקת "תחזיקו אותנו", שאיפשר בין היתר לשכנע את האוצר להקפיא את הקיצוץ בגובה האגרה למשך שנה נוספת. עם תחילת השנה הוחלו חלק מהצעדים באופן הדרגתי במהלך שכלל את קיצור מהדורת "מבט", הורדת תכניות, הפסקת שידורים מוקדמת ברדיו ובטלוויזיה, צמצום עבודת ניידות השידור ועוד. כתוצאה מכך פתחו הועדים ברשות בעיצומים שנמשכו עד לאחרונה, עם ביטולם של הצעדים.

קול ישראל

הרדיו הממלכתי, נצר לקול ירושלים המנדטורי. הבן המוצלח במשפחת רשות השידור, נהנה לרוב מהתנהלות מקצועית בכל שמונת רשתותיו ומההיתר לשדר פרסומות, דבר המאפשר לו להיות גוף מאוזן ולעתים אף רווחי. למרות זאת היה הראשון להפגע בצעדי החירום ובהמשך גם מהעיצומים.

רפורמה

מילת הקסם. תכנית לשינוי מבני יסודי ברשות שמתוכננת כבר שנים ומומלצת בגרסאות כאלו ואחרות באין ספור דוחות מאז 1992. חלק מההצעות אף אומצו על ידי הממשלה אך בפועל לא נעשה דבר לישומם. ההצעה הנוכחית לרפורמה של חברת טאסק (ע"ע) כוללת עזיבה של כ-700 עובדים, שינוי מבני, גמישות ניהולית, הסכמי ההעסקה חדשים והכנסת טכנולוגיות חדשות לייעול העבודה. אם לא יהיו הפתעות (וסביר שיהיו) צפויה הרפורמה הנוכחית להיחתם ב-1 במאי, לאחר שהושגו הסכמים בין האוצר והנהלת הרשות לבין הועדים השונים בתיווך ההסתדרות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שקלאר, מוטי

מנכ"ל רשות השידור מאז 2006. לפני כן שימש מנכ"ל ויושב ראש הרשות השנייה בתקופת מכרז ערוץ 2 השני. במהלך כהונת יושב הראש משה גביש (ע"ע) נחשבו השניים לחלוקים בדעותיהם בשורה של נושאים מקצועיים. למרות זאת, דבק שקלאר במבנה הרפורמה שהוביל היו"ר לשעבר גם אחרי עזיבתו. במהלך המשבר הנוכחי זכה לקיתונות של ביקורת על המתנהל ברשות, עד כדי טענה שהוא אינו האדם המתאים לתפקיד.

שקד, אריה

מנהל קול ישראל בפועל מאז יוני 2008, (מכרז לתפקיד, כמו גם מכרזים אחרים לא התקיים עד היום). מילא שורה של תפקידים ברשות, בהם מנהל חטיבת החדשות בפועל של קול ישראל. קודם לתפקיד זה כיהן כיושב ראש אגודת העיתונאים של רשות השידור. שקד זוכה להערכה על תפקודו. מאז כניסתו לתפקיד חלו שינויים רבים בלוחות השידורים של קול ישראל ובעיקר בתחנת הדגל רשת ב' שהחלה מבססת עצמה על טאלנטים מובילים כאריה גולן, קרן נויבך וירון דקל.

שידור ציבורי

שם נרדף לעיתונות מובילה, עשייה טלוויזיונית איכותית, תחקירנות חסרות פשרות ומופת לערכים וקידם היצירה הישראלית. או לחלופין הזדמנות להזכיר כמה שמח היה בשנות ה-70 ולהתרפק על מספר קטעים מ"ניקוי ראש". במקרים נוספים מתקבלים בברכה גם אזכורים לשידור "שיטת השקשוקה" ושימוש חוזר תוך הרמת הקול במשפט: תראו את ה-BBC.

שפ"מ

שידורי פרסומות מאוחדים, החברה המוכרת זמן אוויר לפרסום בקול ישראל (ע"ע) ומפיקה את הפרסומות המשודרות בכל שעה. בפועל, משמשת כמחלקת השיווק והסחר של קול ישראל. בדצמבר האחרון זכתה במכרז נוסף של רשות השידור, בו הייתה המתמודדת היחידה. על פי ההסכם החדש תקבל החברה כ-58% מכל ההכנסות מפרסום מעבר ל-60 מיליון שקל בשנה. על פי צפי ההכנסות לשנת 2010 מדובר בעשרות מיליוני שקלים.

שנער אורי

מנכ"ל ונשיא קשת לשעבר. שמו עלה בעבר כמועמד אפשרי למנכ"ל רשות השידור. לדבריו של שנער היה נאות לקבל את התפקיד בזמנו לו ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט היה מבטיח לאפשר לו לסגור את הרשות ולפתוח אותה מחדש במתכונת שונה לחלוטין במקביל לשינויי חקיקה.

תמורה לאגרה

יש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully