וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב גלעדי החל במשא ומתן למכירת מניותיו ברשת

אופיר בר-זהר

1.4.2010 / 11:55

איש התקשורת עשוי להעביר את מניותיו לפולאר, שתיקח על עצמה הלוואות שגלעדי נתן לרשת. גלעדי : "יש דיונים עם גופים שונים כולל פולאר"

איש התקשורת אביב גלעדי החל במשא ומתן למכירת מניותיו ברשת לחברת . לפי ההערכות, הכוונה היא שגלעדי יעביר את מניותיו לפולאר, והחברה בתמורה תיקח על עצמה הלוואות שגלעדי נתן לרשת ואמור להעביר בעתיד בסכום של כ-25 מיליון שקל. בפולאר תקשורת סירבו להגיב. גלעדי מסר כי "יש דיונים עם גופים שונים כולל פולאר".

גלעדי מנסה למכור את מניותיו ברשת מזה זמן מה. הוא נמצא בסכסוך עם בעל השליטה בזכיינית, אודי אנגל. הוא הבהיר בעבר כי לדעתו הזכיינית אינה מתנהלת כהלכה. העובדה שגלעדי מחזיק גם בנגה (בעלת ערוצי הספורט, ערוץ 8 וערוץ הילדים) יוצרת עבורו בעיה רגולטורית של ריבוי ערוצים ומקשה עליו להמשיך להתפתח.

לפני כמה חודשים ביקשה רשת מהרגולטור להעביר את מניותיו של גלעדי לנאמנות עד למציאת קונה אך הבקשה לא נענתה בחיוב. בשל התנגדותו להתנהלות הזכיינית מסרב גלעדי להזרים לה כסף ואיים בעבר שאם ידולל יתבע את החברה בשל פגיעה בזכויות מיעוט.

פולאר מחזיקה כיום ב13% ממניות רשת. קבוצת עופר היא בעלת השליטה בזכיינית עם 51% ואילו מיכאל שטראוס מחזיק ב16% הנותרים. לפני כעשרה ימים הודיעה פולאר תקשורת לבורסה כי יורוקום של איש העסקים שאול אלוביץ' צפויה לרכוש ממנה את מניותיה ב-yes תמורת 75 מיליון שקל.

רשת נמצאת במצב לא פשוט כאשר לפי הערכות היא הפסידה כ-50-60 מיליון שקל ב-2009 ועלולה להפסיד סכום דומה גם השנה.

לפי ההערכות, המעבר הצפוי לרישיונות בשוק הטלוויזיה יביא למיזוג בין זכייניות ערוץ 2, כאשר רבים מעריכים כי קשת תהיה זו שתקנה את רשת. ייתכן ובפולאר תקשורת מכוונים לתרחיש כזה שבו יוכלו להחזיר את השקעתם על ידי מכירת החברה בשנים הקרובות עם המעבר לרישיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully